Shopping till katterna!

Mina katters namnbrickor ser ut såhär . (Mobil nr på baksidan)

Synd att de aldrig använder halsband bara 😂 Tänker sätta brickorna på transportburarna .
Min har halsband när hon går ut (så länge jag kommer ihåg den :cautious:) Så om vintern har hon den aldrig men på sommaren så :p
 
B5B89639-0F4C-4637-BCA2-5FF1298AE097.png
 
Jag har köpt ett nytt klösträd/klätterträd till kissarna som kommer nästa vecka. Ett VidaXL Rapunzel . Fast i creme istället för som på bilden. ( För att det inte ska ta upp vardagsrummet helt intrycksmässigt typ ... 😎)

Jag tycker inte klätterträd är så särskilt vackra som inredning, men man har dem ju ändå för katterna ...
 

Bifogade filer

  • D26F8E7F-D177-4EDE-B49C-EFE8B39637B1.png
    D26F8E7F-D177-4EDE-B49C-EFE8B39637B1.png
    61,9 KB · Visningar: 52

Måste säga att jag är verkligen supernöjd med den här. Konstigt nog, då den är i plast och inte så snygg direkt.. Men efter att fått frågan om vår andra var en slags lyxig kattoalett (Lucky Kitty i keramik) så känns det lite bättre med den här :laugh:
Och den är verkligen knäpptyst. Går strömmen eller sladdens dras ur så finns ju fortfarande vattnet tillgängligt ändå, på den andra var ju allt vatten dolt under toppdelen.
Och så mycket lättare att rengöra. Tom pumpen hade större mellanrum där man får kila in nageln och den satt inte som berget.
Rekommenderar verkligen.
 
Måste säga att jag är verkligen supernöjd med den här. Konstigt nog, då den är i plast och inte så snygg direkt.. Men efter att fått frågan om vår andra var en slags lyxig kattoalett (Lucky Kitty i keramik) så känns det lite bättre med den här :laugh:
Och den är verkligen knäpptyst. Går strömmen eller sladdens dras ur så finns ju fortfarande vattnet tillgängligt ändå, på den andra var ju allt vatten dolt under toppdelen.
Och så mycket lättare att rengöra. Tom pumpen hade större mellanrum där man får kila in nageln och den satt inte som berget.
Rekommenderar verkligen.
Kan tipsa om att pumpen går att ta isär allt med lite finess. Vi hade en likadan tidigare och vi brukade ta isär pumpen och göra rent inuti.
 
Eftersom Nikita började vägra sitt Purina allergifoder köpte jag RC hypoallergent (vet sa ja) hon åt med god aptit i två dagar, nu vill hon inte ha den heller :meh: Dessutom var det dags att byta låda så hon fick en ny xxl med höga kanter och sand som är till för 'känsliga' katter om det kan vara något med hennes nuvarande sand hon inte tål längre. Än så länge har hon vägrat gå på nya lådan och sanden - den gamla är så klart kvar så hon kan välja.

Fortfarande störtsur att fina keramikfontänen hade en stor flisa borta. Mailade till företaget, erbjöd mig att skicka tillbaka den trasiga så jag kunde få en ny hel. Har inte hört från dem. Frågan är, ska jag ge upp? Det kommer nog bara vara jag som ser den, särskilt som min plan är att ha lite ampelliljor som ramar in, men jag kommer alltid veta att den finns där.
 
Räknas saker man köper till kattmatten? Om det är kattrelaterat?
Jag skickade efter denna "Catsu the Cat Comics"
https://www.catsuthecat.com/products/printed-zine-catsu-comics
Man kunde välja att få signerat vilket jag tog :)
Ett tag senare anlände ett brev från Estland. Vid min adress var det ritat en liten katt, inne i häftet så var det signerat med mitt namn, hälsning och allt, inklusive teckning på katten, sen ingick även två tecknade kort, den ena med personlig hälsning och original teckning på/av tecknaren + katt. Mycket arbete!!! Och väldigt gulligt!
Om man vill veta vilken typ av teckningar det är finns det en blog här https://www.catsuthecat.com/blogs/comics
(hoppas man får länka).
 
Är det någon som har koll på brevpapper och brevkort med katter på? Det är svårt att få tag på tycker jag, det finns mest kort med blommor och sånt. Jag har en god vän i England som jag brevväxlar lite med ibland, och vi har liksom gjort en grej av att om möjligt ha kattrelaterat att skriva på. I brist på katt går det bra med andra fluffiga mjuka djur. Uppenbarligen finns det mycket mer i England än här :confused: :(
Jag har kollat även på internet, men det är svårt.
Jag hittade några söta katter på Dollarstore, men nu är dom förbrukade. Även Willys hade ett ex (i rosa kuvert :love:) men det har också gått åt.
 
Är det någon som har koll på brevpapper och brevkort med katter på? Det är svårt att få tag på tycker jag, det finns mest kort med blommor och sånt. Jag har en god vän i England som jag brevväxlar lite med ibland, och vi har liksom gjort en grej av att om möjligt ha kattrelaterat att skriva på. I brist på katt går det bra med andra fluffiga mjuka djur. Uppenbarligen finns det mycket mer i England än här :confused::(
Jag har kollat även på internet, men det är svårt.
Jag hittade några söta katter på Dollarstore, men nu är dom förbrukade. Även Willys hade ett ex (i rosa kuvert :love:) men det har också gått åt.

Kolla ställen som tar hem saker från Otter House, de gör ganska mycket på temat gulliga djur. På rak arm vet jag att Ponnypop har en del av deras produkter, men det finns garanterat fler onlineshoppar.
 
Köpt en undercover mouse, den har till och med lyckats fånga Frasses uppmärksamhet ett par minuter. :eek: Han är annars extremt svårflöörtad när det kommer till leksaker som inte innehåller godis
 
Lite ny mat att testa till dom kräsna katterna (Och såklart Latz som är det enda som duger annars...) En foderautomat till torrfodret och kattsand.
Skärmavbild 2019-05-16 kl. 10.24.31.png
 
Köpte ett myggnät idag för fönster, men mera i syfte för att hejda katten :D Det funkar bra med ett kompostgaller men tänkte att det vore ju skönt och praktiskt att kunna ha öppet till sent nu när det är varmt utan att det kommer en massa mygg också.
Hon har aldrig försökt luta sig mot kompostgallret eller klösa på det så jag tror ... hoppas ... att hon låter bli nätet också. Det blir ändå bara när jag är hemma och i samma rum.

Funderar dock på hur jag ska sätta det. På utsidan eller insidan. Insidan så är frågan om fönstret går att stänga igen sen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
909
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp