Shopping till katterna!

Jag har en ny katt sedan i höstas, och han leker apport!! :love:

Problemet nu är att han är ganska kräsen när det gäller bollarna; de ska skramla, studsa, rulla och vara lätta att bita tag i. Hittills är favoriten från ett set med tre kattleksaker från Clas Ohlson, men jag kan ju inte hålla på och köpa hela set med leksaker där vi bara använder en.

Han gömmer bollarna när han lekt färdigt och glömmer sedan var de är, så vi behöver fler!

1646389838256.png
 
Jag har en ny katt sedan i höstas, och han leker apport!! :love:

Problemet nu är att han är ganska kräsen när det gäller bollarna; de ska skramla, studsa, rulla och vara lätta att bita tag i. Hittills är favoriten från ett set med tre kattleksaker från Clas Ohlson, men jag kan ju inte hålla på och köpa hela set med leksaker där vi bara använder en.

Han gömmer bollarna när han lekt färdigt och glömmer sedan var de är, så vi behöver fler!

Visa bifogad fil 86845

Jag har en "pälsboll" med bjällra i som Isis men även tidigare katter älskat. Vitakraft fempack och finns på välsorterade ICA-butiker (jag har köpt i Dorotea! O_o).

Flerpack: https://www.mat.se/butik/palsbollar-med-pingla-vitakraft-5p

Enpack (Trixie): https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.57.8371/kattleksak-trixie-mixboll-med-bjallra
 
Jag har en "pälsboll" med bjällra i som Isis men även tidigare katter älskat. Vitakraft fempack och finns på välsorterade ICA-butiker (jag har köpt i Dorotea! O_o).

Flerpack: https://www.mat.se/butik/palsbollar-med-pingla-vitakraft-5p

Enpack (Trixie): https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.57.8371/kattleksak-trixie-mixboll-med-bjallra
Tyvärr anser herr Sputnik att de studsar för lite (eller så är det något annat fel) för han är inte så förtjust i dem. Trist, för jag har flera då de andra katterna gillar dem.
 
Jag återupplivar shoppingtråden!

Jag har köpt en fodertunna till tjejerna. Köpte nyligen en 10 kg-påse mat, men blev snabbt tokig på den dåliga återslutningsfunktionen. Så nu har jag denna fina tunna hemma. Jag hoppas att den är lika funktionell som den är söt.

Visa bifogad fil 86781
:)
Bara ett rent allmänt tips till alla, jag använder en kaffeburk till min kattmat (min var gratis när man köpte kaffe :D). Den är bra på att behålla smaken och doften, samtidigt som det är lagom mycket i en burk så att när det doften blir sämre så är innehållet slut. Påsen rullar jag ihop och klämmer åt med en stor klämma. Fungerar väldigt bra!
 
Har någon testat kattbox?
Tänkte testa men just den som heter kattbox kostar 299kr varje månad och det känns lite väl mycket. Hittade även Felinebox som var betydligt billigare.
Men tänkte om någon här testat och är nöjd? 🙂
 
Har någon testat kattbox?
Tänkte testa men just den som heter kattbox kostar 299kr varje månad och det känns lite väl mycket. Hittade även Felinebox som var betydligt billigare.
Men tänkte om någon här testat och är nöjd? 🙂
Jag köper Kattbox ibland när de har kampanj och liknande. Katterna är nöjda, speciellt när det är ätbara saker med. Några nya favoriter bland leksakerna har det blivit.
Har nog köpt tre boxar sammanlagt över ett år eller så. Brukar bara ta en box och sen säga upp prenumerationen.
 
Vi har tre rätt så stora kattlådor, men den i hallen används betydligt mer än de andra och blir ofräsch fortare (överlag alltså, självklart rensas samtliga dagligen!). Så, jag hittade jumbovarianten av de vi har och slog till. Den nya känns som en balja, typ :D

Bild med den gamla intill för jämförelse.

IMG_20220608_095212.jpg
 
Köpte mat och sand i går. Räknade ut att förra gången jag köpte mat var den 25 februari och jag har fortfarande kvar till knappt en månad. Men jag beställer alltid med marginal så när Post Nord tappar bort mitt paket så hinner bitiba skicka en ny innan allt är slut. Konstaterade att jag köper mat 2 ggr om året. Ca 1200 per gång (sand ej inkluderat). Så Megara äter för 200 kr per månad. Och då är det bara Bozita och Sheba, det senare för att få i henne frön.
 
Köpte mat och sand i går. Räknade ut att förra gången jag köpte mat var den 25 februari och jag har fortfarande kvar till knappt en månad. Men jag beställer alltid med marginal så när Post Nord tappar bort mitt paket så hinner bitiba skicka en ny innan allt är slut. Konstaterade att jag köper mat 2 ggr om året. Ca 1200 per gång (sand ej inkluderat). Så Megara äter för 200 kr per månad. Och då är det bara Bozita och Sheba, det senare för att få i henne frön.
Ups
Mina 2 katter äter nog för det 5 dubbla
Kinkiga katter. Gillar bara Whiskas och annan lyx mat
Sand vill jag inte tänka på hur mkt det kostar
 
Ups
Mina 2 katter äter nog för det 5 dubbla
Kinkiga katter. Gillar bara Whiskas och annan lyx mat
Sand vill jag inte tänka på hur mkt det kostar

Megara äter en påse Sheba om dagen så hon ska få i sig sina frön. Sedan en tredjedels Bozita tetra (370 g) uppdelat på mindre portioner. Bra mat, även om Sheban är mindre nyttig. Det håller hon vikten bra på. Men hon är en 3.5 kg burma som ska hållas slank för att vara hälsosam.

Nikita min förra katt var hopplös, har aldrig träffat en kräsnare katt. Förutom RC torrisar, de var hon galen i. Icke i detta hus sa jag. Det blev långdragna förhandlingar.
 
Jag har prenumeration på Bella&Dukes här i UK - det är BARF och fantastiskt kvalitet, framför allt helt otrolig kundservice! Får bland annat gratis internetveterinär med dygnet runt tillgänglighet. Jag får hem fyra kilo fruset/40 dagar men blandar också ut med egna råa produkter för att få det att räcka, det kostar runt en svensk femhundring per gång.

Edit: inser att jag låter som en reklamstolpe, men jag har ärligt talat aldrig haft att göra med ett bättre företag! :D
 
Megara äter en påse Sheba om dagen så hon ska få i sig sina frön. Sedan en tredjedels Bozita tetra (370 g) uppdelat på mindre portioner. Bra mat, även om Sheban är mindre nyttig. Det håller hon vikten bra på. Men hon är en 3.5 kg burma som ska hållas slank för att vara hälsosam.

Nikita min förra katt var hopplös, har aldrig träffat en kräsnare katt. Förutom RC torrisar, de var hon galen i. Icke i detta hus sa jag. Det blev långdragna förhandlingar.
Min kinkiga känns som att hon knappt äter nånting å ganska spinking har dom senaste 2 veckorna börjat äta rejält. Tycker till och med hon börjr se mer vettig ut viktmässigt, var lite för small. Kommer nog behöva börja portionera hennes mat. Första gången nånsin.
 
Megara äter en påse Sheba om dagen så hon ska få i sig sina frön. Sedan en tredjedels Bozita tetra (370 g) uppdelat på mindre portioner. Bra mat, även om Sheban är mindre nyttig. Det håller hon vikten bra på. Men hon är en 3.5 kg burma som ska hållas slank för att vara hälsosam.

Nikita min förra katt var hopplös, har aldrig träffat en kräsnare katt. Förutom RC torrisar, de var hon galen i. Icke i detta hus sa jag. Det blev långdragna förhandlingar.
Selma är 16 år, sk bondkatt. Är liten men är som en kattunge ibland
Simba är 9 år, bondkatt han med. Och dubbelt så stor som Selma
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 625
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp