Shopping till katterna!

Ja inte ska man ju behöva sitta fast i en bur heller! :p
Nej men det är ju jobbigt det förstår jag. Vi har också problem med ena katten, men det är mer att hon troligtvis är livrädd för att åka bil, kanske även åksjuka. Så måste prova lite nytt innan vi åker till vet nästa gång. Så tänkte inhandla en mysig bur och feliway-spray, träna inne först ett tag och sedan åka någon kort sväng. Spyr hon ändå och dreglar och har sig så får jag prova postafen också antar jag. Funkar inte det heller så vet jag inte.. :arghh:


Trassel hälsar att sleepypoden är så mysig att man till och med kan sova i den när man är hemma eller iväg. Tror de är väldigt viktigt att katten känner sig trygg i sin bur/väska.

(Den är också lätt att göra rent om de skulle hända en olycka)
 
Jag fick förbi en söt affär och såg att de hade 50 % på mer eller mindre allt i butiken. Så jag gick in och shoppade lite tallrikar till Älvas blötmat, och en söt liten skål. Jag tror det blev typ 60 kronor för allting! :love:

IMG_20190629_220914.jpg
 
Jag har shoppat lite till Älva. Dels köpte jag en ny aktiveringsmatplatta, eftersom den förra inte gick att diska i diskmaskinen. :D Superkul tyckte Älva, som snabbt länsade alla matbitar. (Eller, ja, hon gav inte upp förrän alla bitar var uppätna. :D)

IMG_20191108_003722.jpg
 
Sedan blev det även ett spontanköp av en ny vattenfontän. Jag hade ju en annan tidigare, men den krånglade så ofta att jag inte haft den framme på över ett år. Den här ska vara av minivariant (så jag kan inte låta bli att undra hur stor originalet måste vara :eek:) och var just då löjligt billig (339 kr) för en diskmaskinstålig keramikfontän. Älva har kollat in och godkänt även den.

IMG_20191108_002305.jpg
 
@Caoimhe en sån fontän ville jag med ha! Eller en raindrop.
Är den bra? Låter mycket? Allmänt snäll och väluppfostrad?
Nu har jag ju bara hunnit använda den i ett par dagar, men än så länge är jag supernöjd! Den låter inte alls mycket, utan bara ett litet brummande från pumpen. Om man har pumpen på den starkaste inställningen så skvalpar det ju en hel del också, men nu har jag den ungefär i mitten och det låter knappt något alls. Stort plus att vattnet är lättillgängligt även när pumpen inte är igång, så att man inte riskerar att katten blir utan vatten om det blir strömavbrott och man inte är hemma.
Första gången tyckte jag att det var lite svårt att fästa pumpen i botten och sedan koppla ihop slangarna, eftersom slangen är så kort och sitter under kupolen. Men nu ikväll när jag bytte vatten så var det inga problem alls, gick på ett ögonblick! :)
Så rent spontant, efter ett par dagar användande, så skulle jag varmt vilja rekommendera den.
 
Jag har haft enorm tur när det kommer till att shoppa för katterna dom senaste veckorna, oftast i form av gratisprover och sånt. Men tidigare i veckan så gick jag in i en butik och dom hade en 75% rabattsutförsäljning på några sorters blötfoder b.la "lyxfoder"-märken. Köpte allt. T.ex Applaws på burk för bara 4kr styck, :angel: hur kan man säga nej?
 
Senast ändrad:
Hittande den här bänken på en hemsida och tänkte genast att den vore snygg att ha kattlådan i om man fixade något hål på sidan.
8718475979944_m_en_r458.jpg

Ventilation genom mönstret på sidan (skitsnyggt mönster dessutom :love:) :up:
8718475979944_g_en_r458_2.jpg

Plus så går det att öppna ovansidan :up:

Blev rätt bra sugen. Men har ingen plats :meh:

Tillägg: 32 cm bredd 🤔 vet inte vad som låter vettigt eller passande.
 
Va fan. Beställt mat och sand till Småfröknarna och så ser jag att det finns extrapoäng att handla för i min inkorg på zooplus - men eftersom jag redan lagt beställningen kan jag inte lägga till något för extrapoängen. jag kan inte heller beställa dem separat eftersom en beställning måste vara värd över en viss summa för att skickas. :mad: Trodde jag skulle löst en julklapp där men icke!
 
Kollade efter underlägg till kattens matskålar och hittade dessa
matskals

Tyckte genast om den översta och beställde den, har den nu hemma :love:
Sen kunde jag inte låta bli denna heller 🙈
underlagg-9-lives-drymate-rod.jpeg

Som var mindre fin och dyrare :o Men den känns mera rejäl och tålig för vatten. Så den fick stå under ena vattenskålen och de andra under matskålarna :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp