Shoppingtråd hund

Har precis insett samma sak. Svårt att hitta regnoveraller. Hade alltid täcken till min förra hund men Sixten har bara fått overaller och det är suveränt! Så är på jakt efter en bra i smidigt regnmaterial nu.
De bästa jag haft var från Hööks. Köpta för typ 8-10 år sedan? (Minns inte om det var när Ebrah var liten eller Aysu :rofl: ). Men, nu hjälper det inte ens att impregnera dem på nytt, de läcker in och är verkligen jätteslitna :( Alla andra overaller sitter dåligt. Och visst, det går att köpa vinthundsanpassade overaller, men inte heller de gillar jag, och de är sjukt dyra.

Den här i mina hundars storlek skulle kosta typ 1100kr, plus dyr frakt från Tjeckien eller något sådant. Och jag vill INTE ha så långa ben på mina hundars overaller.
4524_real.jpg
 
Det i särklass bästa köpet vi gjorde till vår valp var en stor och rejäl valphage med antiskvimpskål, filtar och tuggleksaker. Han lärde sig snabbt att hoppa in där på eget bevåg och vi lade ofta mat där inne i början. Det har varit skönt att kunna ha honom på en säker plats om man ska duscha, lämna sopor eller vad det nu kan vara. Han vilar fortfarande där inne (10 mån nu) när han vill vara ifred.
 
Har köpt en valphage iaf, tänkt att valpis kan vara där medan man duschar och sådär och ha med sig på semestern bla.
Och sen ett par nya promenadskor. Får räknas som hundköp ;p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 147
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Castellini
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp