Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Psst dissa Land Rover och köp Subaru :p Betydligt bättre 4wd i Subban! Och Forrestern är såå snygg:love:

Jag försöker övertyga min far om att mamma behöver en Forrester så att jag kan väga upp mitt släp sen så jag kan ta med båda hästarna! Mamma måste ju också kunna få rida:angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Min förra var en Explorer och den drog finfint men alltför törstig,nya är en Santa Fe och betydligt snålare. Älskar 4wd.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har aldrig haft 4wd innan jag köpte Subarun men jag kommer aldrig köpa en bil utan det igen! Fattar inte hur jag har klarat mig utan innan:laugh:

Nu kan det vara hur halt som helst i backen upp men det är bara att köra, den tar sig fram var som helst:love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja 4wd hade man gärna haft! Om ni tröttnar så kan ni ju donera era bilar till mig eller nåt :angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha har faktiskt skärpt till mig nu med nya bilen. Den gamla stod alltid med nycklarna i, dörren in hem olåst osv. Börjar dock skärpa mig och har både börjat ta ur nycklarna, låsa bilen OCH låsa in hemma:p

Man är rätt dum.. Bara för att man bor ute på vischan! Som om mina hundar skulle kunna skrämma någon. P skulle möjligtvis slicka eller krafsa ihjäl en inkräktare:o:angel:


Men tillbaka till shoppingen, vilka ska till GHS och vad ska ni shoppa?

Jag ska kolla efter showfilt i teal-färg men det är nog egentligen det enda:)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

haha, bäst att börja låsa fina bilen nu när vi finns här ute :angel:
Min sambo kommer aldrig någonsin köpa en subaru, så jag får bara leva med det helt enkelt. ;)



Jag ska dit!! Såklart.. med mitt shoppingberoende :D

Kom inte ihåg hur utbudet var..
Men ska försöka hitta en hatt, showgrimma och ev säkerhetsväst.
Kommer antagligen hem med allt annat än just detta :angel:


teal..? hm.. Javisst! Nu minns jag! Har du fått hem kläderna ännu?! :love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Vi ska dit på torsdagen. Jag ska vara otrogen och gå på Dressyrclinic ;)
Man ska plocka russinen ur kakan!

Har fått för mig att Egonson vill ha ett bar marinblå boots :angel:
Och så ett träns till de nya tyglarna kanske. Skulle behöva en tjockare vardagspad också..
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

+inde

Haha visst är det jobbigt när de ber om nya saker?:p Skunken påtalade tydligt att hon inte tyckte hon var fin i Enyas lila PC-skydd så jag fick offra mig och köpa egna turkosa till henne:angel:

Vi åker dit på lördagen, kan inte ta ledigt från jobbet och söndagen brukar det vara så utplockat.

Showgrimma/showträns ska jag kika lite efter, det ryktades om att jag ev ska haltra henne men jag har inte bestämt mig ännu. Men ett showträns hade ju varit välkommet iaf!

Inga kläder ännu, Fedex är såå långsamma!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Då springer vi kanske på varandra på mässan på lördagen :), vi är ett gäng från klubben som ska titta på showen på lördagkvällen, ska bli kul att se lite hoppning och kür på toppnivå, som lite omväxling från all western ;)

Jag har egentligen köpstopp just nu, men behöver en tunn pyamas till Cuben och en grimma och träns till minihästen som precis flyttat hem till oss. Och kanske en snygg vårjacka till mig själv...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Underskatta inte hundslem, kan ha en mycket avskräckande effekt! :p

Jag är skitsugen på att skaffa nån form av benskydd. Hästen behöver det egentligen inte, men jag tycker det är snyggt! Det får dock vänta tills jag blir rik, just nu ska veterinären ha alla mina pengar..
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag vet! Hon ska bara ha och ha.. Blir ju aldrig nöjd den där hästen! :p

det var hemskt vilken tid det tar för dom då? Måste väl varit iaf en månadsen du beställde snart.. Eller?

Förresten ska kolla efter ett bosal också.. Såklart :angel:
Men det är inget måste ännu



Egonson_ Det gör du rätt i! Brukar vara ganska lite folk på torsdagen också!
Jag hade gärna åkt på fredagkväll och sett höjdhoppningen men det blir bara mässan för min del.
Och det blir nog söndagen..
Men vi får hoppas det inte är allt för utplockat! :o
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja jag tänkte det! :) Och så var det ju dressyrclinicen, gillar Helgstrand. Är ju lite dressyrnisse i smyg sådär även om jag inte utövar den grenen själv :angel:

Och så Flyinges show ska bli kul också, tänkte även se om de har något skoj i den där lilla ridbanan ute på mässan, vad det nu heter.. Tror Jonna skulle vara där bland annat?
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha, det lät somrigt med tunn pyamas!

Glömde för övrigt att jag ju skulle köpa ett Amigo flugtäcke med avtagbar hals också.. Om jag hittar nåt vill säga.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Alla ni som ska på mässan, glöm inte "Fråga etologen"! De håller till i padocken och i Hästcentrums monter.
Klura ut några riktigt bra frågor och gå dit, hälsa från mig :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

kl
Ska dit på både fredag och lördag.
Blir mässan fre fm och sen kvällsföreställningen har heldagsbiljett på lördag.
Vet inte riktigt vad jag ska shoppa, hade velat ha fina boxskyltar, billiga men bra regntäcken och så lär det bli lite impulsköp...

Buketräff på räkhyllan på lördag? :D;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Kl och kanske lite OT...


Har nyligen köpt en PC's sadelgjord (med lamull), och den har en rulle på tie strap-sidan för att göra det enklare att spänna. Men sen dess har tie strapen börjat åka ner från "hållaren" och hänger och slänger runt benen på hästen ist.
Nån som har samma problem eller idéer på lösningar?? :crazy:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har aldrig haft det problemet! Knyt fast tie-strapen ordentligt så är det inga problem ;)
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 732
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 064
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp