Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Kl och kanske lite OT...


Har nyligen köpt en PC's sadelgjord (med lamull), och den har en rulle på tie strap-sidan för att göra det enklare att spänna. Men sen dess har tie strapen börjat åka ner från "hållaren" och hänger och slänger runt benen på hästen ist.
Nån som har samma problem eller idéer på lösningar?? :crazy:

Jag har dessvärre varit med om att de gjordarna gått upp av sig själva... det var inte roligt....:confused:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Kan de vara att delen som går genom "Hållaren" är kortare äninnan och glider ur därför? Märkte det på min sadel en period...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nej, snarare att den är längre... :grin: Kom på idag att jag ska ta ett lädersnöre och sätta runt båda.
Jag fäster tie strapen i läderflärpen vid forken. Har inte haft det här problemet innan jag köpte den här, men har inte haft nån rulle innan...

Slipsknutar är jobbiga... :o
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

På mässan köpte jag;

Ett bett (tredelat, fasta ringar)
Klarblåa boots (i strl L, fanns inga blå i XL, så risken är stor att de är för små, men kostade bara 150 kr ;) )
En filtpad i svart/beige med ullig undersida, till vardags. Den var billig och verkar helt ok, hoppas den håller ett tag i alla fall :)

Där var en del westerngrejer, inte jättemycket men ok :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Känner att det är dags att ta tag i hjälmanvändandet nu (inga klagomål om det, tack!) när vi ska börja på allvar med Barrel Race - och jag vägrar synas offentligt med min gamla svarta sammetshjälm..
Såå... Först skulle jag ha en Sierra Troxel, men så hittade jag denna:

http://www.troxelhelmets.com/products/cheyenne-rowdy

Sambon kommer bli överlycklig! :idea: Nu sitter jag och väntar på att den ska komma - och att det är rätt storlek... En liten djungel...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Snygg!

Klart som f*n man ska ha hjälm! Om man dessutom hittar en så snygg, hallå ingen diskussion!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Oj, snygg!
Vad kostade den med frakt?

Hur räknar man på storlekarna?
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Straxt över 1050:- har jag för mig, som dollarn ligger nu. Efter mycket letande hittade jag den här färgen för $140 och $15 i frakt. Men de vanligaste är tydligen i svart eller svart/rosa, för det var nästan det enda man hittade.

Det mästare i hattstorlekar... 56cm skulle motsvara strö 7, så jag har chansat på att 6 3/4 passar mitt 55 cm-huvud... Bara att vänta och se, men jag kommer va nervös när jag provar den!!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hoppas den passar :)
Har den ratt eller nåt bak som man kan justera?
Såg deras andra modell Sierra. Den ljusa var snygg.

Sätt gärna in kort sen :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

Jag köpte nya benskydd PC och boots i lördags i göteborg :) och ett nytt bett fick han också.

Sen har jag köpt en ny pad också, han kommer bli så snygger så. ;) Får försöka fixa bilder någon dag!
 
Senast ändrad:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag försökte shoppa mer i Gbg men hittade inte något jag ville ha!

Skulle haft bett men alla var för långa, ville haft en showfilt men hittade ingen i rätt färg, ville haft nytt tävlingshuvudlag men hittade inget jag gillade.. Tråkigt!!!

Så det fick blir hovlack, cowboymagic och lite tygelhakar bara..

Och jag fick med mig en ny turkos jacka hem iaf - väldigt nöjd för det var precis rätt turkos:love:

Sen köpte jag en ny ridhjälm... BoT's EQ2 hjälm! Sjukt dyr men när jag hade fått den inprovad så var det inte mycket att tveka över. Iom min nackskada så har jag svårt att hitta en hjälm som inte klämmer på några triggerpunkter, är lätt och som jag inte ser ut som en champinjon i:angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Shoppinglusten välde över mig i helgen och tur var väl det :D


 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag fick tyvärr inte köpt så mycket i helgen. Hade shoppinghumöret på topp och en stor bunt sedlar i handen. Men man kunde ju ta mig tusan inte ta sig fram där för allt folk, och mycket av grejerna såldes ju till butikspriser. Stor besvikelse!
Men ett fint enöras fick jag med mig hem iaf :).
Satte mig vid datorn och började kolla efter grejerna jag inte lyckades köpa. Det stora i-landsproblemet är att en del av det jag behöver har de på b*rjes och en del på h*öks, och på andra sidor med. Problemet är ju att alla tar ju ut såna hutlösa fraktkostnader så man förlora ju en hel del på att handla på flera olika. Får nog bli en tripp med bilen till Kållered och Kungsbacka. :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Även jag hade svårt att hitta något på mässan... var ute efter ett par följsamma transportskydd, "pyjamas" till den grå, nytt hårnät, minigrimma och kanske några benskydd om jag hittade några jag gillade. Kom hem med pyjamasen, fleece med glansig utsida, och en grimma till en av åringarna. Thats it.

Nu blir det shopping på nätet istället, men jag håller med om att det übersvårt att hitta allt på samma ställe...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag hade också svårt att hitta något på mässan, inte bara på westerndelen utan överlag. Tyckte att det mesta var rätt dyrt för att vara mässa. Var sugen på att köpa ett nytt träns men hittade bara ett ponnyträns som jag blev sjukt sugen på eftersom det var exakt modellen jag ville ha och med blingblinget jag vill ha, men min pojk drar stor cob så det var uteslutet... Jag är så himla petig med vad jag vill ha för huvudlag, det börjar kännas helt omöjligt att hitta just precis ett sånt som jag vill ha. Ponnytränset var det närmsta jag kommit hittills. Det blir till att beställa från USA.
Var också på jakt efter ett par nya westernboots men det är bara att inse att jag kommer att få beställa utomlands ifrån, Sverige har helt enkelt inte ett par såna i sitt utbud.

Stod och suktade efter spadbetten också men riktigt så långt gågna är inte jag och pålle så det fick bli just suktande ;) Och förklarande för både medis (som bjöd mig på Horse showen :love: och köpte ny fin rosa grimma med tillhörande grimskaft till pållis) och lillasyster, 9 år, att det inte är värsta tortyrredskapen utan att de är ett ganska trevligt alternativ till rätt utbildat ekipage.

I övrigt tyckte jag att det var väldigt tunt på westerndelen av mässan. Jag kom dock hem med ett par grejer i alla fall, från engelskridningssidan: Ett par superduperfina rosa/svarta senskydd, ett rosarutigt ländtäcke och ett par jodphurs som, när de sticker fram under jeanskanten, i alla fall påminner om sådana boots jag vill ha. Helt okej faktiskt, med tanke på att vi inte tävlar. Borde kanske fixa fram bilder idag?
 
Senast ändrad:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Idag blev det en sväng till Kungsbacka och Kållered.
Kom hem med:
En pad
En curbstrap (som matchar nya tränset)
En ny sadelhängare
Ett bett (Fick köpa detta på h*oks då de inte har storlek 14,5 på så många ställen vad jag vet)

Nu har man väl förhoppningsvis stillat shoppingtarmen ett tag ;)

*bild borttagen av moderator pga copyright*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

har precis beställt ett nytt bett jag haft ögonen på länge!
och så passade jag på att köpa lite nya conchos till sadeln, hoppas dom passar bara :laugh:
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 732
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 064
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp