Short chaps/Gaiters för korta och tjocka vader

Blueberry

Trådstartare
Alla har inte samma smala vader som Malin Baryard, och jag blir snart tokig av att leta och inte hitta rätt.
Min storlek på längden är M, men betydligt större på bredden. Det här gör att de som är lagom långa inte går att spänna, och att de som är lagom vida blir för långa.

Som om det inte vore nog är min högra vad tre (3!! :eek: ) cm bredare än min vänstra.

What to do, what to do?
Vart ska jag leta?

Sv: Short chaps/Gaiters för korta och tjocka vader

Måttbeställa? Första googlingen gav ett pris på 2000:- Överkomligt om det blir god kvalite och du inte bantar/går upp :)

För mig (som student) är det dessvärre inte särskilt överkomligt med 2000 kronor :crazy:

(Eller förresten... måttbeställer alla med breda vader sina short chaps? Det kanske är enda sättet att få dem rätt..?)

Jag letade shortchaps för 1,5-2 år sen tror jag det var. Då hade jag korta och tjocka ben/vader, och efter mkt provande så blev det ett par shortchaps på Horze. Minns inte om det var deras egna märke eller hur det var, men det var inga snordyra iaf.

Jag letade shortchaps för 1,5-2 år sen tror jag det var. Då hade jag korta och tjocka ben/vader, och efter mkt provande så blev det ett par shortchaps på Horze. Minns inte om det var deras egna märke eller hur det var, men det var inga snordyra iaf.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande... 2
Svar
36
· Visningar
3 042
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 488
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31