Shortchaps

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare zarra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 170
Z

zarra

Vill gärna höra era erfarenheter av de lite dyrare shortchapsen (typ MH excelsior, soubirac osv.). Håller de bra osv.?

Har funderat över o köpa ett par svarta Soubirac Ascott eller dyl. Vill ha mjuka chaps o inte stövelskaft men nånstan stog d att ascott skulle va stövelskaft o nån annanstans att de va chaps...?? nån som vet??

Har ni tips på nårga andra liknande( Dyon vet jag e bra.) shortchapsen?

Sv: Shortchaps

Jag har ett par Jacson leggings. de är sköna, snygga o inte så dyra. ;)

lite bilder:
080505014_1.jpg

http://i94.photobucket.com/albums/l109/_aprilia_/Sluggo/Terrangtraning/080505021_1.jpg

Ett annat tips är TIBs chaps(jag har dom;) ) , supersköna och mjuka redan från början.

Jag har ett par Jacson nu som är jättebra men ska sälja dom och köpa ett par Dyon i stället som har bättre färg till nya skorna. Har vart och klämt lite på dom och tycker att dom verkar kanon!

Jag har ett par MH excelsior, helt när kärad i dessa. Enda jag hittat som passat mina extremt smala och långa vader:D Dessutom är dom snygga och lätta att rengöra. Gillar den där "böjen" dem har längst uppe. Lite elegant så där..;)
Dem finns verkligen i alla storlekar. Super nöjd..:love:

Min erfarenhet är att om shortchaps håller max 1-1,5 år innan man får börja laga dragkedja och grejor. Köper inga dyra eftersom jag hellre rider i stövlar. Men jacsons är bra och prisvärda, men räkna som sagt inte med någon livslång kvalitet.

Dyon vet jag inte, hur hållbara de är. Kompisen har ett par MH som hon är nöjd med!

Jag har et par MH excelsior och det är dom bästa jag någonsin haft!!! Även om jag inte räknar dom till kategorin "dyrare", men HELT klart väldigt prisvärda. Varför ska man köpa något för flera tusen när man är lika nöjd (nöjdare?) med chapsen för några hundra.

Ja med lite dyrare menade jag bara att inte de allra billigaste chapsen som har ingen passform alls osv. o dessutom har jag inte de smalaste vaderna o vissa chaps e ju väldigt smala o andra går d inte o hitta nån måttabell på...:crazy:

Fast MH cahpsen finns för alla typer av ben. Verkligen min kompis köpte ett par efter mig. Hon har elefantben:angel: nej men hon har väldigt grova vader. Vi köpte dem i en loka hästsports affär där man kunde prova ut sin stl.

Men e d verkligen ingen som har soubirac chaps?? me största sannolikhet blir det ett par MH för mig för alla andra liknande mådeller e nog för smala:(...utom soubirac då kanske...

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 590
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 118
Senast: Crossline
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 608
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur