• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 217
R

Rikkan

Är det någon som kan komma med tips på hur man stärker en häst som har problem runt/med SI- leden?

Samlingar med syftet att hästen skall stärka sitt bakparti, enklast är dock att rida så att hela överlinjen länges och stärks. Något annat bygger inte de muskler som finns i ländområdet, och i området runt SI.

Tack. Då kanske det inte är SI- leden iallafall, utan rimligvis någon muskel eftersom hon går samlat och har bra med muskler och en fin överlinje. Har dock (för ögat) sporadiska problem med böjning i ett varv samt vid skoning. Det är svårt att veta exakt var det sitter och hur man ska uppnå förbättring... kanske begär jag för snabba förändringar. Hon har blivit mycket bättre, men är inte helt bra. :)

Måste bara få fråga, när du skriver SI-leden menar du då sacroiliaca leden (korsben-bäcken)?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: slant98
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 868
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur