Bukefalos 28 år!

R

Rikkan

Är det någon som kan komma med tips på hur man stärker en häst som har problem runt/med SI- leden?
 
Samlingar med syftet att hästen skall stärka sitt bakparti, enklast är dock att rida så att hela överlinjen länges och stärks. Något annat bygger inte de muskler som finns i ländområdet, och i området runt SI.
 
Tack. Då kanske det inte är SI- leden iallafall, utan rimligvis någon muskel eftersom hon går samlat och har bra med muskler och en fin överlinje. Har dock (för ögat) sporadiska problem med böjning i ett varv samt vid skoning. Det är svårt att veta exakt var det sitter och hur man ska uppnå förbättring... kanske begär jag för snabba förändringar. Hon har blivit mycket bättre, men är inte helt bra. :)
 
Måste bara få fråga, när du skriver SI-leden menar du då sacroiliaca leden (korsben-bäcken)?
 

Liknande trådar

Hästvård Ökad oregelbunden ledyta lindrigt ihoptryckt/överridande skelettdelar vad betyder det? Si -led handlar detta om.
Svar
4
· Visningar
790
Hästvård Min islandshäst har pålagringar I lumbosacralleden och si-led vänster sida. Några mer med islandshäst som har haft detta? Vilken är...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: animalasia
·
Hästvård Hejsan! Jag har läst om detta preparat som i praktiken låter helt fantastisk men är det någon som provat det? :) Och jag läste att man...
Svar
2
· Visningar
746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp