Julle

Trådstartare
Jag är väldigt sugen på att börja rida min arab med sidepull, tror hon skulle trivas med det!!

Hon går väldigt bra på hackamoret men jag vill helst inte ha hävstångseffekten, så jag rider nästan aldrig på det. Men bettlöst vill jag rida i vår och sommar iaf!!

Nu är ju frågan vilket och vilken sort!! Vill helst ha nåt i läder med nosdel av läder. Iofs funkar ju nosludd med om det är rep eller annat. Jag är mest inne på den sorten som går i kors under ganascherna, tycker de verkar ha den funktionen jag är ute efter!!

Har kollat runt lite nu, men de visar ju aldrig bilder med huvudlaget på en häst och då har jag lite svårt att se det framför mig liksom....

Så vad har ni för tips att dela med er av till en sidepullnybörjare?:banana:

Sv: Sidepull

jag har ett bettlöst från stall vrå. jag tycker att det funkar kanonbra. det är inget sidepull utan just ett bettlöst träns med remmar i kors... kolla på deras hemsida.

Tack!! Ska kolla!! Det är ju just korsremmarna jag är ute efter. Är det skarpt eller milt?

hööks har ju ett bettlöst, annars tycker jag att en vanligt sidepull fungarar väldigt bra

På Tumbleweed.se eller Berga Magasin skulle jag kunna gissa att det finns lite att välja på.

Tärnsjö!! Där har jag vart ju!!:D Så fint det sidepullet var!! Får se om det blir ett sånt!!

Bison skrev:
hööks har ju ett bettlöst, annars tycker jag att en vanligt sidepull fungarar väldigt bra

Men ett vanligt sidepull, har det inte remmar i kors? Eller är det inte ett sidepull då?

Åh, tack!!!:) Detta verkar vara nåt!!:love: På alla andra sidor har det bara funnits i cob och full. Och jag behöver antagligen ponny. Bra priser var det med!! Ett sånt får det bli!!!

*springer och beställer*

Fast jag fattade inte hur man beställer....:confused: Ringer man eller?

Det övre blir det iaf!! I svart, antagligen med olivgrönt fleecefoder. Helst hade jag velat ha i teddy men det fanns ju inte nån grön teddy tyvärr.

nej ett sidepull är som en grimma, du sätter tyglarna i ringar och styr hgästen genom tryc över nosen.
Annars är det ett bitless bridle, de har remmar under.

Jag mailade jag, fick svar snabbt och ett mkt trevligt bemötande!! Kolla in joneya här på buke, det är hennes företag!

Ok, då ska jag med maila sen!! Vilket av tränsen har du? Funkar det bra på din häst?

Bison skrev:
nej ett sidepull är som en grimma, du sätter tyglarna i ringar och styr hgästen genom tryc över nosen.
Annars är det ett bitless bridle, de har remmar under.

Ok, då vet jag!! Då är det ett bitless jag är ute efter.

Inget av tränsen, dock har jag beställd en sadel därifrån som kommer snart hoppas jag!!! *längtar*

Men jag rider på sidepull, ett nötbrunt från Globus. Jag har flyttat lite på remmarna, så nu är det ett lindell istället.

Det här med läder eller ej är ju en smaksak, med jag har alltid tyckt att läder känns säkrast, håller bäst och är snyggast att se på!

Jo, det tycker jag med egentligen. Var ju ute efter det från början. Men iom att jag inte vet hur hon funkar på nåt sånt här så var ju priset en fördel!! Ska prova med ett sånt här och sen se hur det verkar. Går det bra ska jag köpa ett i läder sen.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 613
Senast: starcraft
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: Stergo
·
Utrustning Det slog mig precis att trots att jag haft hästen i drygt två år har jag aldrig provat rida bettlöst. Tidigare ponnyer har nästan...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur