Sidostyckena innåt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whatahotgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 208
Sv: Sidostyckena innåt

Ja det är väl ett sånt med hakar ser det ut som.

Som detta:

300152.jpg

Senast ändrad:

Nei dom skaver inte! Iallefall har ikke jeg opplevd det på de 3 hester jeg har brukt trans med sånne sidestykker på.

Nej, det skaver inte. Det är inte ett så stort spänne som de vanliga är, utan det sitter bara en liten hake på insidan.

Jag har hakar på nästan alla mina träns och tyglar, det är ju mycket snyggare! :d

Håller med övriga som skrivit! Har själv träns med tygelhakar och har aldrig upplevt att hästen fått skav.

Vi hade en som fick skav, men hon fick skav av allt så det var ju inte så konstigt. På "normala" hästar har jag aldrig sett att de fått skav av inåtspännen. Tycker att det är snyggt, fy för stora blaffiga spännen, allra mest i mässing :eek:

Tävlade inte du MSV? Har för mig att du skrivit det i en annan tråd. Då har ju typ alla såna hakar.. Mycket snyggare med kandar med såna hakar än spännen.

hej på min pålle skaver dom då inte men dom skulle juh kunna göra det faktist....
Och du de flesta har inte alls sånna hakar i msv klasser i dressyr...

Jag ser bara såna. Har väl sett ngn häst, men i de svårare klasserna har man såna hakar då de är mer stilrent. Kandar och spännen ser klumpigt ut.

Det så mycket snyggare än en massa spännen som syns! Har aldrig skavt på min pålle!

Liknande trådar

Utrustning Nu när hööks tagit bort nästan hela sin ponny collectionen så får vi leta efter resterande täcken på annat håll. Vilka täcken finns det...
Svar
12
· Visningar
2 944
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 951
Senast: utte
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 327
Senast: Lavinia
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig... 2
Svar
33
· Visningar
4 419
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka