Sigma Allroud sadel från Hööks??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Maxmax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 190
M

Maxmax

Är det någon som har någon bra eller dålig erfarenhet av Sigma Allround sadeln??

Jag funderar på att köpa en sån till min nordis. Skulle vilja höra vad ni tycker om den.:bow:

Sv: Sigma Allroud sadel från Hööks??

Min polare köpte en sån till sin travarnordis och hon va nöjd med den. Hon tyckte den var skön och den låg bra på hästen.
Man får ju tänka på att det är en billighetssadel så den håller väl inte för vadsomhelst, men med tanke på det billiga priset så får man mycket sadel för pengarna :)

Hej!

Jag har en Sigma Allround till mitt halvblodssto. Både hon och jag älskar den.
Den ligger jättebra på min häst! Har haft den ett år och rider 5-6 dagar i veckan och där e inte slitage på den ännu, det enda minuset jag märkt är sadelgjordsstropparna, hålen blir snabbt fördärvade, men de går att använda ändå utan problem :)

Tack för svaren. Jag har oxså en travnordis. Låter som att jag gör ett bra köp då! ;)

Jag har provsuttit och klämt på den för ett tag sedan, verkar som en helt OK sadel för hobbybruk faktiskt! :)
Jämn i stoppningen och skön sits.

Låter bra!! Jag ska ha sadeln just till hobbyridning, så det kommer att passa bra tror jag!

Har inte just allroundmodellen, utan har en dressyr och en ponny (inte till samma häst:rofl:). Är jättenöjd med båda, de är jättesköna att rida i och de anpassar sig snabbt till hästens rygg.:bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 235
Senast: MiniLi
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka