Sigma..Maxam eller Griffin???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 053
G

Grevinnan

Är dyrast bäst???
Är det någon som har någon av dom???
Sigma...Maxam eller Griffin???

Jag har haft en griffin hoppsadel men föredrar nog hellre en beg. lädersadel vid hoppning, men vid skogsridning och ridning i taskigt väder funkade den bra :)

Jag har haft både Maxam och Griffin, och måste säga att dyrare är bättre!

Maxamsadeln har väldigt stela kåpor och känns plastig, medans Griffin är mera följsam och "läderlik". Griffinsadeln är mera välgjord i största allmänhet, i stoppning och sömmar mm.

Jag tycker "dyrast" är bäst. Har en griffin hoppsadel och jag gillar verkligen den sadeln :love:.Har även ridit i en maxam och dom är inte alls lika bra tycker jag!

Jag håller nog med om att dyrast är bäst i det här fallet. Har ridit i alla tre och vågar nog påstå att Griffin är bäst, både kvalitets mässigt och hur den är att rida i, skönast alltså! :)

jag har en maxam. inte direkt bekväm, men den passar ju hästen och det är ju det viktigaste. Jag tycker att den håller ganska bra faktiskt. Vi har använt den i ett år nu varje dag och den har inte slitits spec. mkt . Men jag skulle nog välja en Griffin om jag var du. Jag har själv funderat på en griffin hoppsadel, men jag vet inte om det är samma storlek som på maxam. nån som vet ?!

jag har en griffin allround och tycker den är jättebra, skön, välgjord och bra kvalitetssyntetsadel :).

har provat en sigma dressyrsadel i affärn och den var inge skön tycker jag...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 925
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 329
Senast: Silje
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka