Sigma..Maxam eller Griffin???

G

Grevinnan

Är dyrast bäst???
Är det någon som har någon av dom???
Sigma...Maxam eller Griffin???
 
Jag har haft en griffin hoppsadel men föredrar nog hellre en beg. lädersadel vid hoppning, men vid skogsridning och ridning i taskigt väder funkade den bra :)
 
Jag har haft både Maxam och Griffin, och måste säga att dyrare är bättre!

Maxamsadeln har väldigt stela kåpor och känns plastig, medans Griffin är mera följsam och "läderlik". Griffinsadeln är mera välgjord i största allmänhet, i stoppning och sömmar mm.
 
Jag tycker "dyrast" är bäst. Har en griffin hoppsadel och jag gillar verkligen den sadeln :love:.Har även ridit i en maxam och dom är inte alls lika bra tycker jag!
 
Jag har sigman och den är groteskt obekväm men den passar på breda korta islandshästar så därför står jag ut.
 
Jag håller nog med om att dyrast är bäst i det här fallet. Har ridit i alla tre och vågar nog påstå att Griffin är bäst, både kvalitets mässigt och hur den är att rida i, skönast alltså! :)
 
jag har en maxam. inte direkt bekväm, men den passar ju hästen och det är ju det viktigaste. Jag tycker att den håller ganska bra faktiskt. Vi har använt den i ett år nu varje dag och den har inte slitits spec. mkt . Men jag skulle nog välja en Griffin om jag var du. Jag har själv funderat på en griffin hoppsadel, men jag vet inte om det är samma storlek som på maxam. nån som vet ?!
 
jag har en griffin allround och tycker den är jättebra, skön, välgjord och bra kvalitetssyntetsadel :).

har provat en sigma dressyrsadel i affärn och den var inge skön tycker jag...
 
Sigman är billigast, sen kommer maxam och dyrast är griffin...
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: JohannaB
·
Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 301
Senast: Halcyon
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp