SIHS Shopping 2015

Kom att tänka på några saker jag kanske ska titta på nu, faktiskt :D

Dels ett fleecetäcke. Ska gå i den "kalla färgskalan", vara i storlek 145 cm och brett i bogarna/modellen.
Och dels ett pullarträns. Brunt läder och mässingklinker önskas :love: Storlek full (om de är stora) annars x-full.

Problemet är bara att jag inte såhär spontant kommer på något märke som har ovanstående. Eller alltså, Hööks har ju en hel del fleecetäcken. Dock har jag ingen aning om hur passform/storlek är där, och dels tänkte jag väl kanske inte i första hand på just Hööks...

Sen ett brunt pullarträns med mässingklinker har jag öht inte sett, om man inte vill betala typ 3 000 kr (mitt max: 1 000 kr) :(

Någon som vet något märke som har ett bra fleecetäcke, eller ett brunt klinker-pullarträns, som kommer till SIHS? :)
 
Köpte en Uhip-kappa från en sadlar.se och en massagepryl :love:

Men oinspirerad!

Ska dit lördag och söndag också, kanske blir mer.
 
Mässan var ju på ren svenska skit. Hittade ingenting och blev mest bara sur.
Köpte bara en SvRF mössa och Tidningen Ridsport.
 
Jag ska titta på:
hjälm
mössa
ridbyxor (men tveksamt om man orkar prova där??)
bakstrykkappor
schabrak
kanske något täcke
Hoppas förstås på fyndpriser :D
Besöket avklarat. Av ovanstående hittade jag:
mössa (Charlies)
schabrak (från SvRF, kostade 100:-, mkt överkomligt)
men inte ridbyxor (orkade inte ens kolla efter det, eftersom jag insåg att jag aldrig skulle orka prova) eller bakstrykkappor. Inte heller något täcke.
Däremot köpte jag även en luvtröja och en reflexväst till hunden från Agria, ett borst-set till sonen i julklapp och gängtapp och broddar från Börjes. Nioåringen köpte även en Mullebok som han fick signerad av @Lena Furberg och så köpte vi en Mullepysselbok till lillebror, och ett allroundspö.

Inga särskilda fyndpriser överlag tyvärr. :meh:
 
Köpte tröja/jacka på 50 % som var väldigt varm. Ville ha en snygg att träna i men den här var typ för varm! Handskar fick också komma med hem. De var dyra men snygga.
 
Årets mässa var mycket bättre än förra året! Förra året var det en massa försäljare som skulle vara exkkusiva och sälja dyra saker, någon hade t o m satt upp en kristallkrona. I år fanns det massa saker med en vettig prislapp och glada färger. Min utrustning är i rött, grönt och lila. Igår köpte jag grimmor, ett träns, bakstrykkappor och ridbyxor. Ska tillbaka idag och hoppas på fler fynd!
 
Mässan var så bra att jag köpte ännu mer idag!

Svart träns med stjärna på pannbandet, fem par ridstrumpor, härligt varma handskar från Börjes, kantflätade tyglar med hakar och till sist ett ponnyhack så att @LenaH kan få tillbaka sitt (tänkte rida ut Gosegull på det:angel:)
 
Mässan var så bra att jag köpte ännu mer idag!

Svart träns med stjärna på pannbandet, fem par ridstrumpor, härligt varma handskar från Börjes, kantflätade tyglar med hakar och till sist ett ponnyhack så att @LenaH kan få tillbaka sitt (tänkte rida ut Gosegull på det:angel:)
Har du mitt hackamore? Hade jag glömt. :D
 
Ska dit på torsdag och kolla på terrängen, hoppas på att hitta:

-vintertäcke 300g, märke ingen större betydelse sålänge billigt pga växande häst.. Hade 140 förra året och nu 155...
- vinrött schabrak och matchande lindor :love:
- ev ett par handskar.. lyckas lägga mina på motorhuven och glömma bort dom, borta lagom tills jag är hemma :rofl:
- nått snyggt ridtäcke, gärna brunt vitt och beige :d

Skulle även hitta vinterridbyxor, vinterridskor, fleecefodret regntäcke och lite annat.

Hittade en lädergrimma och pälsglans... Fruktansvärt missnöjd på mässan, bra procent på rean javisst men jag har ingen möjlighet att köpa en tröja för 1000:- även om den är nedsatt 50% :meh: Upplevde att alla montrar i stort sett hade samma märken, kingsland, hvpolo osv.. Hade gärna sett fler butiker med egna märken. Kommer nog inte åka nästa år. :down:
 
Jag som så gärna ville åka men vart av med biljetten framför näsan blir lite nöjd att läsa att mässan var skit :sneaky::D
Var ute efter tyras ridtajts då jag tog för givet att de skulle vara på mässpris, fick höra att det inte var så så kan lika gärna beställa :p
 
Årets mässa var mycket bättre än förra året! Förra året var det en massa försäljare som skulle vara exkkusiva och sälja dyra saker, någon hade t o m satt upp en kristallkrona. I år fanns det massa saker med en vettig prislapp och glada färger. Min utrustning är i rött, grönt och lila. Igår köpte jag grimmor, ett träns, bakstrykkappor och ridbyxor. Ska tillbaka idag och hoppas på fler fynd!
AB Nian har alltid kristallkrona i sin monter. Även i år. :)
 
Hittade mina veredusskydd! 10% nedsatt är ju inget att hoppa högt för men det gör ändå en del på de summorna.

Hittade också den sista svarta shadowmatten i M. Frågade i fem olika montrar. Tillsist frågade jag hos equipe innan stängning och de hade en kvar! :laugh: Inte ett dugg nedsatt.

Hittade också ett mörkgrönt AS schabrak hos skara och ett nytt tävlingschabrak hos Ale.
Bägge till ordinarie pris.

Jag är nöjd med utbudet, men inte med "mässpriserna". :banghead:
 
Var på mässan i söndags. Rätt besviken då man kan konstatera att mässpriserna lyser med sin frånvaro. 3 för två eller 10% är faktiskt rätt dåligt. Utbudet var rätt så upprepande också. Jag fick med mig ett brunt dressyrschabrak från Mias, samt ett träns som jag lyckades pruta ned till 15% i alla fall. Jag hade velat köpa ett par specifika ridbyxor samt ett 100g Amigo Bravo också, men jag passade på att beställa det på Horsemeup istället som hade 20% hela helgen. Bättre pris än på mässan, sorgligt nog.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 016
Senast: Sasse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 896
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 897
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp