Silverschampo på mörkt hår?

Fibusen

Trådstartare
Jag är rejält mörkhårig i vanliga fall, och har nyss gjort en ombre. Frisören sa att jag var extremt svårblekt, vi lät det sitta maxtid,endå så blev det inte så mycket ljusare. Nu har jag haft detta typ en vecka och jag är inte helt nöjd då jag tycker att det blev lite för mycket orange/rött. Skulle det funka att tvätta med silverschampo, trots att det inte är blont? Ville ha lite ljusbrunt / mörkblond i topparna...
 
Nej det kommer inte funka. Det är de blåa/lila pigmenten i silvershampo som neutraliserar gult/orange.

Vill du ha en ljusare ombre är det tyvärr en till blekning som gäller. Tycker du det är lagom ljust kan man lägga på en matt toning som kan neutralisera. Det blir något mörkare efter isåfall om det ska kunna ta.
Matt=ask/grön. Grönt neutraliserar rött.
 
Nej det kommer inte funka. Det är de blåa/lila pigmenten i silvershampo som neutraliserar gult/orange.

Vill du ha en ljusare ombre är det tyvärr en till blekning som gäller. Tycker du det är lagom ljust kan man lägga på en matt toning som kan neutralisera. Det blir något mörkare efter isåfall om det ska kunna ta.
Matt=ask/grön. Grönt neutraliserar rött.

Tack. Önskar jag kunde lägga upp en bild,men blir så komplicerat när man sitter på mobilen... Jag får gå till frisören och fråga igen annars. Jag tror att det kommer blekas till lagom nyans när det blir lite sommar och sol,men det dröjer ju...
 
Tack. Önskar jag kunde lägga upp en bild,men blir så komplicerat när man sitter på mobilen... Jag får gå till frisören och fråga igen annars. Jag tror att det kommer blekas till lagom nyans när det blir lite sommar och sol,men det dröjer ju...

Är du inte nöjd med resultatet tycker jag att du ska gå tillbaka till frisören iallafall. Även om håret inte kan blekas mer på en gång så ska de göra något som ser bra ut fram till att man kan ta nästa steg.
 
Du skulle kunna, om du är modig, prova med grå toning, det grå "äter upp" röda nyanser. Fick tipset av en frisörvän när en kompis hade slingat sitt hår och satte i röd färg, och blev pippiorange i slingorna. Med vanlig grå toning köpt på Konsum så fick hon blonda slingor igen. Magi.

Jag hade frågat frisören. :)
 
Fixa det hos frisören!
Försökte mig på att göra ombre hemma, ville som du bli av med det röd/orangea, och sen det gula. Har mörkbrunt hår och ville ha mörkblond askig färg i topparna. Blekte 2-3 gånger först. Testade sen silverschampoo, funkade inte, testade någon askblond blondering, gjorde minimal skillnad. Blekte det ännu mer så det var riktigt ljust, gult och sletet, för att sedan färga det med en mörkblond färg. Blev nästan lika mörkbrunt som resten av håret, men det gick åt grönt. Då gav jag upp! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 889
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 249
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 860
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp