Silverschampo

Tog av misstag dotterns en gång när jag duschade och mitt -naturligt ljusblonda- hår blev ljusgrått :laugh:

Brukar nämligen schamponera in håret och låta det sitta i medan jag tvättar kroppen, så det satt ju i en stund..
Silvershampo funkar kanske bäst enbart på färgat hår då? Blonderat hår? Om man nu inte VILL ha grått hår vill säga
 
Beror nog kanske mer på vilka toner man har i sitt hår om man är ljus/mellanblond och vilken typ av hår man har i fråga om kvalitet, stråkvalitet, strågrovlek osv, men det är ju bara att testa och se.

Ja, oftast är det ju så att ett blekt hår suger upp mer än ett naturligt blont. Men har man något av de "tuffare" silverschampona i länge så blir allt ljust hår grått. Jag gillar ju det pärlgrå, men vill man ha det så ljust som möjligt är det inte så lämpligt att överdosera silverschampo.
 
Kan man använda silverschampo och få effekt även om håret inte är färgat?
Ja jag gör det. Jag är naturligt blond och använder silverschampo för att ljusa upp lite vintertid. Mitt hår blir inte åt det gråa eller silvriga hållet utan just bara något ljusare.
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Tog av misstag dotterns en gång när jag duschade och mitt -naturligt ljusblonda- hår blev ljusgrått :laugh:

Brukar nämligen schamponera in håret och låta det sitta i medan jag tvättar kroppen, så det satt ju i en stund..
Hur kunde du inte uppmärksamma den lila färgen när du spruttade ut det ur flaskan? 🤔
 
Ja, oftast är det ju så att ett blekt hår suger upp mer än ett naturligt blont. Men har man något av de "tuffare" silverschampona i länge så blir allt ljust hår grått. Jag gillar ju det pärlgrå, men vill man ha det så ljust som möjligt är det inte så lämpligt att överdosera silverschampo.

Mina tunna och bebismjuka strån suger ut sig som en svamp, provade en vanlig inpackning med lite guldigt pigment i en gång, för att få en lite "varmare" ton i håret och resultatet blev som att jag hade färgat håret en ganska kraftig gulorangeaktig färg, så jag håller mig noga borta från allt som har nån form av pigment i, då det kan få en del intressanta resultat :D

Har också färgat håret rött 2 gånger i mitt liv och det blev verkligen knalligt och illande rött i en helt annan ton än den mer djupröda, som det var tänkt. Väldigt...intressant... upplevelse 🙈
 
Jag skulle lite otraditionellt rekommendera att man köper Manic Panics ultra violet och blandar med vanligt balsam, vilket billigt balsam som helst fungerar och lägger en mask. När jag vill ha bort gula toner i mitt hår blandar jag ca. 1 tsk Manic Panic ultra violet med balsam (mängd beror på hur mycket hår du har) och får en skonsam toning av håret som håller ett litet tag och gör håret supermjukt och fint, dessutom så räcker en burk Manic Panic ultra violet i flera månader då färgen är så mörk att man bara behöver lite för att få den rätta lila färgen för att dämpa gult.
Fick tips om detta av en bukefalist som skickade pm om det, lägger detta tipset i skaprova-högen! :up:
 
Har inte för vana att noga titta på schampo/balsam. Tar bara flaskan och trycker ut en skvätt i handflatan liksom.
Eh, jag hoppade högt första gången jag öppnade en silverschampoflaska första gången. I min värld då skulle schampot vara silvrigt, tanten jag skulle schamponera skrattade åt mig så hon började fisa som ett smatterband när jag reagerade så. Märkligt nog hette tanten Lily, jag tänker alltid på den situationen när jag har den lila schampoklutten i min hand...
 
Jag tycker fanolas är oslagbart bäst! Inte så dyrt heller 😊 kolla Instagram på hashtagen så ser man massa som använder det. Och det är precis så bra som det verkar på klippen 😊
Kör på det en gång i veckan och resten vårdande schampo, balsam och inpackning 😊
 
Idag har jag testat Fudge, schampot och balsamet. OJ vilken skillnad mot Björn Axén-seriens silverschampo! 👌

Fudge gav en betydligt större skillnad i färgen, den gav pärllyster och förstärker silvertonen, Björn Axén tyckte jag bara gjorde mitt hår vitt vitt vitt liksom.Känslan och doften efter Fudge är också mycket bättre. Tycker jag får mer volym av Fudge och som sagt pärllyster. Tpppenschampo! Jag ger Fudge topscore så här långt!

Har köpt Eva Fabuloso platinum blonde också men jag kör nog slut på mitt kvarvarande Axén och Fudge först.
Är sugen på att beställa Viral som @hastflicka pratade om också. Men det blir nog inte just nu, men lite längre fram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har haft kliande hårbotten i typ två år och testat alla receptfria som finns utan resultat. Bytte till Maria Nila head and hair heal nu...
2
Svar
35
· Visningar
3 188
Senast: touche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp