mackan
Trådstartare
Skratta ni åt mig för det här kan tyckas vara en hel knäpp fråga, men ni som har hästar som kliver lite hit och dit på sig själva emellanåt och därmed plockar av sig skor genom att få tag i kanten på skon vid trakten/innersidan av skon bak mot trakten.... har ni nånsin provat silvertejp som alternativ till bootsen...? Tror att jag hört ngt om det men inte säker. skulle vilja testa på bakhovarna eftersom min grabb annars går med boots jämt och ständigt. (har inga problem med skav av boots på fram, dock har han på senare tid visat tendenser bak särskilt på det ben där han har vit strumpa)....
tänkte att om man bara tar några bitar silvertejp och tejpar över kanten på skon där den sticker ut några mm utanför hoven (alltså innersidan av hoven bak mot trakten, där han alltså kan få tag med den andra hoven när han är klantig och ställer sig på sig själv när han flummar runt i hagen)... pratar inte om att linda tejp i varv runt hoven, utan alltså bara några bitar som typ täcker kanten på skon där det går att få tag som bäst. Då finns det väl inget att fastna i heller om tejpen lossnar? eller?
skrattar ni fortfarande ? tänkte iallafall våga fråga om det är nån som provat....
tänkte att om man bara tar några bitar silvertejp och tejpar över kanten på skon där den sticker ut några mm utanför hoven (alltså innersidan av hoven bak mot trakten, där han alltså kan få tag med den andra hoven när han är klantig och ställer sig på sig själv när han flummar runt i hagen)... pratar inte om att linda tejp i varv runt hoven, utan alltså bara några bitar som typ täcker kanten på skon där det går att få tag som bäst. Då finns det väl inget att fastna i heller om tejpen lossnar? eller?
skrattar ni fortfarande ? tänkte iallafall våga fråga om det är nån som provat....