Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Pratade ni något om det när ni gjorde ångestplanen i går, hur du kan göra när du vet att du borde prata med personalen men inte får fram någonting?

Om du skulle behöva bara skriva av dig litegrann om saker du inte vill skriva här så får du jättegärna ta det i pm. :heart
Nej inte direkt utan mera att ifall det kanske är risk faktorer så ska dom vara lite mera tjatiga liksom även ifall jag kanske inte säger direkt om det är jobbigt. Och att ifall det är liksom panik jobbigt så ska jag inte vara kvar i mitt rum själv men det är inte SÅ jobbigt nu ändå.
 
@EmmaFilippa hoppas allt det jobbiga håller sig på nivån att du står ut :heart. Gissar att det inte går att sova när det är en sådan jobbig kväll, annars hade det kanske varit en idé att försöka somna tidigt.
 
Kan du titta på några av de youtube-kanalarna som du tittade på i går kväll när du var med M, och liksom låtsas att han fortfarande är med dig? Jag brukar göra så ibland om jag är själv, att jag låtsas ha en vän eller någon hos mig.
 
@EmmaFilippa hoppas allt det jobbiga håller sig på nivån att du står ut :heart. Gissar att det inte går att sova när det är en sådan jobbig kväll, annars hade det kanske varit en idé att försöka somna tidigt.
Oftast så brukar det inte gå så bra att sova ifall jag har mycket tankar i huvudet men kanske iallafall ska försöka efter jag har fått kvälls medicin.
 
Kan du titta på några av de youtube-kanalarna som du tittade på i går kväll när du var med M, och liksom låtsas att han fortfarande är med dig? Jag brukar göra så ibland om jag är själv, att jag låtsas ha en vän eller någon hos mig.
Ja kanske kan prova iallafall. Men försökte hitta nånting som jag kunde titta på för ett tag sen men då kunde jag inte hålla fokus på det alls men kan ju prova igen ändå.
 
Hur känns det om du försöker lyssna på musik och färglägga nu? Tror du att du skulle kunna koncentrera dig på det?
 
Hur känns det om du försöker lyssna på musik och färglägga nu? Tror du att du skulle kunna koncentrera dig på det?
Jag vet inte. Jag började kolla på det där med en veterinär i England iallafall men det var nog inte så snart iallafall för blev bara mera jobbiga saker. Så måste iallafall prova nåt annat.
 
Jag kom förresten på att en kompis föräldrar har en springer spaniel. Jag känner inte den hunden jättebra, men det jag sett av den har varit väldigt positivt!

Och min kompis brukar ofta ha den hos sig.
Jag har hört att den är JÄTTElättlärd och snäll.

Min kompis pappa jagar fåglar och brukar ha med den i jakten.
 
Visst gillade du Little Women som film? En bokserie som du kanske kunde gilla i så fall är Laura Ingalls Wilders serie böcker om hennes uppväxt i en nybyggarfamilj. De har det ganska tufft men böckerna är mysiga och jag tror inte att de triggar en massa grejer. De är skrivna med bra flyt och kapitlen är inte så långa. Finns även som tv-serie, personligen tycker jag att bok på papper är lugnast när det snurrar tankar i huvudet.
 
Jag kom precis hem från min bästis som har två springer spaniel, två jättefina tikar som älskar sin matte så mycket, de är så bundna vid henne och trots sin storlek riktiga knähundar som vill vara nära och få massor av klapp och gos😍 Vet att de sover nära henne varje natt.
 
Det där med hundar så är det både bra och jobbigt liksom. För jag tycker om att läsa på om olika raser och så och kolla typ vilka saker jag skulle vilja ha och kolla på olika kurser och såna saker. Och försöka komma på bra namn och allt möjligt sånt. Så det är en stor possitiv sak då men sen också så känns det ändå som det är o möjligt och aldrig kommer hända. Och att det är massa neggativa saker och problem så typ tar det över ibland så det possitiva inte känns längre så känns det som jag ät jätte dum som ens tänker att jag skulle kunna ha en egen hund.
 
Det där med hundar så är det både bra och jobbigt liksom. För jag tycker om att läsa på om olika raser och så och kolla typ vilka saker jag skulle vilja ha och kolla på olika kurser och såna saker. Och försöka komma på bra namn och allt möjligt sånt. Så det är en stor possitiv sak då men sen också så känns det ändå som det är o möjligt och aldrig kommer hända. Och att det är massa neggativa saker och problem så typ tar det över ibland så det possitiva inte känns längre så känns det som jag ät jätte dum som ens tänker att jag skulle kunna ha en egen hund.

Du finns inte dum. Jag kan inte tänka på en enda anledning till varför du inte skulle kunna ha en egen hund. Jag har vänner som är kroniskt sjuka både fysiskt och psykiskt, och knappt tar sig ur sängen vissa dar, men de lyckas ändå ta hand om sina djur. Så det kommer du med klara utan problem. :heart
 
Jag vet inte. Jag började kolla på det där med en veterinär i England iallafall men det var nog inte så snart iallafall för blev bara mera jobbiga saker. Så måste iallafall prova nåt annat.
Har du funderat på att titta på något helt annat än du egentligen är intresserad av? Tänker att när du tittar på saker om hundar eller hästar så blir det så att du saknar dina egna ännu mer? Jag har några områden jag brukar titta på på YouTube men häromdagen så bestämde den sig helt plötsligt för att promota en kille som svarvar helt fantastiska saker. Det är absolut inte ett område jag brukar intressera mig för men jag blev helt fast eftersom killen är så otroligt duktig. Kan du kanske testa den metoden så att du inte bygger på ditt dåliga samvete för att du inte är hos dina djur?
 
Visst gillade du Little Women som film? En bokserie som du kanske kunde gilla i så fall är Laura Ingalls Wilders serie böcker om hennes uppväxt i en nybyggarfamilj. De har det ganska tufft men böckerna är mysiga och jag tror inte att de triggar en massa grejer. De är skrivna med bra flyt och kapitlen är inte så långa. Finns även som tv-serie, personligen tycker jag att bok på papper är lugnast när det snurrar tankar i huvudet.
Jag har tv-serien på dvd, vad jag minns så är det två avsnitt som kan vara väldigt triggande. Böckerna har nog inte med de scenerna som jag tänker på.
 
Jag är helt partisk och röstar såklart för labrador :). Vår kille (gubbe, kanske man ska säga nu eftersom han fyller 10 år snart) har fungerat som min icke-tränade terapihund. Han känner av hur jag mår, är lättlärd och älskar att vara med. Orädd och pigg och glad.


Sen, att du säger att det låter dumt men att M är en trygghet för dig. Det är inte alls dumt. Och det är ju precis det som är hans jobb, att finnas där och ge dig trygghet :heart .
 
Ja exakt så har jag iallafall allt på samma ställe så är det lättare att jämföra iallafall.
Och jag har träffat ganska många labradorer men har aldrig känt nån jätte bra. Men dom verkar iallafall snälla och mysiga och så. Och engelsk springer spaniel har jag inte träffat så många utan dom har jag mest läst om och så. Men dom låter iallafall också bra! Och är väldigt gulliga iallafall :heart
Jag hoppas jobbiga kvällen vände och att du sover gott nu! ❤️

Min morfar hade en labrador när jag var liten. Han var gul, jättesöt, jordens snällaste, alltid glad, väldigt social och hette Rex.
Han tog verkligen hand om mig när jag var där och var så tålmodig och fin. ❤️
Inte direkt otippat älskade han att bada och hämta saker. Ibland åkte vi till stranden. Då dök han ner och hämtade stenar på botten och radade sedan upp dem på stranden helt själv. 😅
Har också haft en vän som hade en jättefin svart Labbe som var så otroligt klok och fint tränad. Han kunde så himla mycket olika signaler och var väldigt fin i hur han tog kontakt med osäkra människor och djur.

En veterinär jag använt mkt för häst hade en underbar Golden. Hon blev kompis med alla i varenda stall de var till under dagarna. Så klok, vänlig och rar!
På en anläggning jag hade hästarna på fanns en Golden som var underbart snäll hon med. En dag var min påse med smink borta från min väska i sadelkammaren. Vi funderade på om någon stulit det. Vi avskrev hundarna IOM att en påse med pannkakor låg orörd bredvid och tänkte att det dyra sminket kanske var intressant för någon att ta. Sen hittade vi påsen och diverse smink runt stallet. Det var lilla fröken Golden som stulit iaf. Tur hon var så söt! 😅

Härliga hundar mentalt! ❤️
 
Åhhh jag måste berätta om min kompis Goldenhanne. Han hette Scott och var genomklok. Han fanns i ett stall där min kompis jobbade. Stallägaren mest bara hade honom men brydde sig inte om att umgås med honom så min kompis grejade mycket med honom och dom fick jättefin kontakt. Han var importerad med superfin stamtavla och meningen var ju att han skulle bli världens avelshanne men han blev lite för stor. Om andra hundar bråkade så gick han emellan. Han läste andra djur så himla bra. Alltid lugn och glad. När min kompis slutade jobba i det stallet så fick hon hunden. Då var hon lycklig kan jag säga. Hon hade sen med honom både till Flyinge och Wången när hon gick hippologen så många hästmänniskor träffade honom. Han var en duktig apportör och när hon sen började föda upp hundar så var han en superfarbror till valparna. Hans knasgrej var att gräva upp stenar ur vatten. Var en på stranden så plockade han upp stenar och la dom på land. Han dök ner och bar bort. Om dom var för stora för att bära så rullade han dom, han tog tag i dom med framtassarna och backade och backade tills han fått dom dit han ville. Han blev 14 år och ingen som träffat Scotten glömde honom.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 594
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 303
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 484
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp