Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Nu kommer jag säkert låta taskig men jag menar inte som nåt neggativt mot nån. Men kan inte förklara bra.
Men alltså det jag mest av allt vill så är det att bara slippa allt med äckel händelsen. Så vill inte tänka på det och vill inte be arbeta det så det är ju iallafall den största andledningen att det är så jävla jobbigt med psykologen för jag vet att jag måste det nångång fast att jag INTE vill. Men typ allt handlar om det ändå.
Men jag vill INTE ha det i huvudet exakt hela hela tiden men ifall man skyller typ ALLT på det så blir det som jag måste tänka på det helatiden för jag påminns om det HELA tiden.
Och fattar att ni kanske tänker att alla mina problem och att jag är så jävla konstig och jobbig är pågrund av det men jag vill bara vara JAG och inte att ALLT är för äckel händelsen såfort det är nånting dåligt eller jobbigt. Utan vill bara inte bli på mind om det exakt HELA tiden.

Så bra förklaring! Kanske kan skolan hjälp till lite att du får lite annat i vardagen o tänka på? Visst var det i morgon du skulle dit? Jag är lite dagvill för blev helt plötsligt sjuk några dagar 😒
 
Nu kommer jag säkert låta taskig men jag menar inte som nåt neggativt mot nån. Men kan inte förklara bra.
Men alltså det jag mest av allt vill så är det att bara slippa allt med äckel händelsen. Så vill inte tänka på det och vill inte be arbeta det så det är ju iallafall den största andledningen att det är så jävla jobbigt med psykologen för jag vet att jag måste det nångång fast att jag INTE vill. Men typ allt handlar om det ändå.
Men jag vill INTE ha det i huvudet exakt hela hela tiden men ifall man skyller typ ALLT på det så blir det som jag måste tänka på det helatiden för jag påminns om det HELA tiden.
Och fattar att ni kanske tänker att alla mina problem och att jag är så jävla konstig och jobbig är pågrund av det men jag vill bara vara JAG och inte att ALLT är för äckel händelsen såfort det är nånting dåligt eller jobbigt. Utan vill bara inte bli på mind om det exakt HELA tiden.

Jag tycker du förklarar otroligt bra, och verkligen lär oss vuxna massor genom dina förklaringar!

Tror även att du är inne på något viktigt och bra här, ditt liv ska främst handla om andra saker, och mest möjligt normala tonårssaker.

Måste sova nu, skriver mera i morgon! Hoppast du sover gott, kram. 🤗
 
Jag hoppar att det går bra för dig i skolan idag och att det hjälper till att flytta fokus lite från allt jobbigt genom att få tillbaka lite "normal vardag". Kram ❤️
 
Hoppas det gått bra idag och du känner att det är ett ställe som känns ok att gå tillbaks till.
Och att M kan gosa med dig när du kommer hem! ❤️
 
Jag vill försöka förklara en sak nu men trigger varning att det kanske är ett känsligt ämne för vissa.
Men detdär att jag har vart mer om ett övergrepp så är det inte konstigt att jag är dum i huvudet. Så håller jag inte med om det.
För både så alla som är med om nån som sak blir inte som jag. Och finns många som är med om mycket värre saker och ändå inte blir som jag. Så tycker inte det är nån ursäkt liksom.
Och sen så vet inte hur jag ska förklara dethär men jag vill inte ha det som typ en förklaring att jag är såhär och inte klarar nånting och allt sånt. För då blir det som att typ allt med mig är pågrund av det som att inget är JAG. Utan att liksom den riktiga jag inte räknas utan allt är pågrund av en sak som jag inte vill tänka på och att jag måste be arbeta den saken om jag vill må bättre. Som att det är det viktigaste av allt liksom och att resten av mig är helt o viktigt.
Du är inte dum i huvudet! :heart
 
Ni försöker säkert vara snälla men alltså hur skulle det kunnat varit en bra dag idag ens. Alltså såklart det INTE har varit bra idag efter allt skit jobbigt och dåligt igår. Och det är BARA jävligt o nödigt att jag är i skolan ändå. Så finns INGEN andledning att jag ska vara där och finns inget bra med det ALLS. Så ni kan sluta försöka vara possitiva.
 
Jag kan inte skriva här mera heller för spelar ju ingen roll vad jag gör så blir det dåligt och blir tjafs. Och ingen fattar vad jag försöker förklara heller och enda som blir är att jag blir mer ensam exakt HELA tiden.
Och inget kommer bli bättre nångång. För skiter i att alla vill att jag ska prata om det så kommer jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG göra det. Så det enda som kommer bli bättre är när jag dör.
 
Jag kan inte skriva här mera heller för spelar ju ingen roll vad jag gör så blir det dåligt och blir tjafs. Och ingen fattar vad jag försöker förklara heller och enda som blir är att jag blir mer ensam exakt HELA tiden.
Och inget kommer bli bättre nångång. För skiter i att alla vill att jag ska prata om det så kommer jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG göra det. Så det enda som kommer bli bättre är när jag dör.

Det är aldrig ditt fel om det blir tjafs här ❤️

Fy vad jobbigt du verkar ha det nu, är så ledsen för din skull. Var skolan helt hemsk? (Om du vill skriva om den, det gör inget om du inte vill svara)
 

Jag har alltid tyckt otroligt mycket om den här låten så jag har lyssnat på den ett otal gånger sedan många år tillbaka, men det träffade verkligen rakt i hjärtat när den kom från dig sett till hur du har det nu.

Fastän den kan kännas mörk och sorgsen så finns där också något väldigt vackert i den tycker jag. Vet inte om du tycker så men jag hoppas att musiken i alla fall kan fungera som någon hjälp eller tröst för dig ibland, som ett tillfälligt sätt att "disappear" åtminstone lite grann. Eller kanske för att känna att andra har använt det som en metod för att förmedla och hantera alla möjliga känslor, även de svåra och ledsna. Det finns olika sätt att bearbeta saker så att det blir lite bättre. Jag hoppas att du hittar ett som du kan hantera utan att gå sönder av det. Tänker på dig. :heart
 
@EmmaFilippa det finns människor som förstår dig. Du har kanske inte hittat dom än, men dom finns. Och du kommer träffa dom.

Och vi här inne ser mycket av dig, även om vi kanske inte tänker lika som du gör. Vi ser att du är en otroligt snäll och fin människa, som verkligen vill göra rätt - och jag tror kanske det är just därför det känns så svårt och tungt för dig när det är saker du inte klarar av. För då känns det för dig som att du misslyckats, även om andra inte uppfattar det så. Som du skrev i går så reagerer folk olika/annorlunda, och dina fina egenskaper kanske sparkar lite ben på dig ibland.

Hittade den här nu, som jag skulle vilja dela med dig. Du är så snäll och omtänksam med alla hela tiden, önskar att du kunde vara lika snäll mot dig själv, för det förtjänar du så innerligt. :heart

272712429_10160240160231617_3618801316456307703_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 783
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 551
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 235
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 533
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp