Sista chansen

Idag har varit en jätte konstig dag. Eller kan börja att i fredags så var det en jätte jobbig dag och jag gjorde en skit dum sak som är en röd varning som är det högsta łiksom som man kan få att man inte får vara kvar. Men vill inte skriva om det men det var jätte dumt iallafall. Men var olika så vissa tyckte att jag skulle få inte vara kvar och vissa tyckte att jag skulle få vara kvar. Så tillexempel pratade jag med kp och en av dom som var med när det hände och båda dom tyckte att jag skulle få en till chans och det fanns liksom andledningar att det blev så. Men soc och före ståndaren som är typ den som bestämmer eller hur man ska säga var väl mera o säkra för det var en allvarlig sak.
Men iallafall skulle vara typ möte om det idag så hela helgen så var det skit jobbigt och visste inte hur det skulle bli ifall jag skulle få vara kvar eller visste ingenting.
Och idag skulle dom bestämma om det men då var det inte förrän på eftermiddagen och då var det liksom att kp jobbade inte idag och inte den andra som jag väl litar lite på också men hon jobbade inte heller. Och mådde SKIT igår och inatt och hade skit mycket neggativa tankar och sånt och att om jag inte skulle få vara kvar så visste jag exakt vad jag skulle göra så jag skulle dö idag. Så hade bara massa såna tankar i huvudet och andra dåliga saker.
Så iallafall imorse så fick jag veta att jag skulle vara med pappa idag. Så fattade ingenting men då skulle han komma så hade jag typ permison eller hur man ska säga idag. Så det blev jätte konstigt liksom och att jag inte var beredd alls på det och kändes jätte konstigt bara. Men ja han kom iallafall på förmiddagen så var det några timmar så åkte typ runt mest och var till några affärer och lite sånt men gjorde inte såmycket. Men bara kändes jätte konstigt och som o verkligt för i min hjärna så var det ju helt andra tankar liksom.
Men ja sen så var det mötet då och då när dom ville prata med mig så var pappa med också. Och hade redan förklarat allt för han så han visste ju redan allt så var väl lite skönt iallafall att han var som typ ett stöd liksom. Men iallafall så tänker inte skriva så mycket om det för somsagt så vill jag inte tänka på det som hände i fredags.
Men dom kom fram till iallafall att jag får vara kvar. Och typ att den saken är INTE som jag är för det som är att dom har inte kompe tens för såna saker liksom. Men att jag behöver inte den sortens behandling liksom utan det blev av vissa andledningar och ja såklart så var det allvarligt liksom men det ska ändå räknas som en en gångs sak. Och att känslo reglering kommer nog räcka för det blev för jag inte kunde typ ha kontroll på jätte stark ångest och panik så själva den jätte dåliga saken som jag gjorde är inte själva problemet.
Men såklart så kan jag inte göra nåt sånt igen för då kan jag inte vara kvar. Men alltså kommer göra exakt ALLT jag kan så det inte ska hända igen.
Och förlåt att det här är säkert jätte långt och kanske svårt att hänga med i liksom men är jätte trött nu så orkar inte skriva så bra. Och en sak till om en sak som det blev lite skrivet om igår att ingen behöver liksom vara rädd för att skriva nåt dåligt eller så. Eller såklart ifall nån skulle vara taskig med flit så vore det väl inte så bra men annars så för mig så är det mycket jobbigare när det bara känns som jag är helt ensam och gör allt fel så ingen orkar med mig. Så som JAG känner så är det hellre att dom som vill skriva nånting kan göra det. Men ingen behöver ha nån lösning liksom eller ge massa tips för det är inte därför jag skriver här.
 

Du finns inte dum. Jag kan inte tänka på en enda anledning till varför du inte skulle kunna ha en egen hund. Jag har vänner som är kroniskt sjuka både fysiskt och psykiskt, och knappt tar sig ur sängen vissa dar, men de lyckas ändå ta hand om sina djur. Så det kommer du med klara utan problem. :heart
Det är jätte många andledningar som jag kanske inte kommer kunna. Så först så kostar ju såklart en hund ganska mycket att köpa. Och ifall jag skaffar en hund innan jag är 18 så måste mamma och pappa gå med på det också och ifall det är efter jag är 18 så kanske jag inte har råd och tid och allt sånt.
Och så kan jag ju inte skaffa en hund sålänge som jag bor här och vet inte hur länge det kommer bli.
Och så är kanske ingen upp födare som skulle vilja sälja en valp till mig heller ifall dom kanske skulle tycka att jag kan för lite och är för ung och sånt.
Kan säkert komma på jätte mycket mera också men det är iallafall några saker. Och sen så även OM jag skulle ha en egen hund så kanske jag skulle miss lyckas helt så den blev jätte o upp fostrad och inte kunde vara med nånting så det bara blev problem liksom. För det kan man ju inte VETA ändå.
 
Har du funderat på att titta på något helt annat än du egentligen är intresserad av? Tänker att när du tittar på saker om hundar eller hästar så blir det så att du saknar dina egna ännu mer? Jag har några områden jag brukar titta på på YouTube men häromdagen så bestämde den sig helt plötsligt för att promota en kille som svarvar helt fantastiska saker. Det är absolut inte ett område jag brukar intressera mig för men jag blev helt fast eftersom killen är så otroligt duktig. Kan du kanske testa den metoden så att du inte bygger på ditt dåliga samvete för att du inte är hos dina djur?
Det var inte att jag fick dåligt samvete eller nåt sånt utan det var helt andra andledningar att det blev jobbigt.
Men jag kollar på ganska mycket som jag inte är så intresserad av också men typ nån som bara bygger en sak eller målar eller sånt tycker jag bara är tråkigt även ifall den är jätte duktig.
 
Det var inte att jag fick dåligt samvete eller nåt sånt utan det var helt andra andledningar att det blev jobbigt.
Men jag kollar på ganska mycket som jag inte är så intresserad av också men typ nån som bara bygger en sak eller målar eller sånt tycker jag bara är tråkigt även ifall den är jätte duktig.
Jag syftade inte på att du skulle titta på just det utan mer att man kan ha glädje av att titta på annat än man vanligen gör. Tanken med exemplet var alltså inte att försöka pressa in dig på just den banan. Förstår att det kunde bli lite otydligt :)
 
Det är jätte många andledningar som jag kanske inte kommer kunna. Så först så kostar ju såklart en hund ganska mycket att köpa. Och ifall jag skaffar en hund innan jag är 18 så måste mamma och pappa gå med på det också och ifall det är efter jag är 18 så kanske jag inte har råd och tid och allt sånt.
Och så kan jag ju inte skaffa en hund sålänge som jag bor här och vet inte hur länge det kommer bli.
Och så är kanske ingen upp födare som skulle vilja sälja en valp till mig heller ifall dom kanske skulle tycka att jag kan för lite och är för ung och sånt.
Kan säkert komma på jätte mycket mera också men det är iallafall några saker. Och sen så även OM jag skulle ha en egen hund så kanske jag skulle miss lyckas helt så den blev jätte o upp fostrad och inte kunde vara med nånting så det bara blev problem liksom. För det kan man ju inte VETA ändå.

Du är så otroligt klok och reflekterad! Förstår att du tänkt mycket på detta.

Jag kanske misuppfattat, men sa du inte tidigare att man evt kunde få ha med sin egen hund där du bor nu, på vissa villkor?

Även i fall du måste vänta tills du blir 18 så är det åtminstonde något att se fram emot - jag var 20 år när jag skaffade min första hund, pga min mamma var allergisk så var tvungen att vänta tills jag flyttat hemifrån. Så min hund växte upp i studentkollektiv, vilket gick jättebra. Och angående att ha råd så är jag säker på att vi är många här inne bland dina buke-storasystrar som gladligen skulle skicka en slant för att hjälpa dig skaffa din efterlängtade kompis. :heart
 
Du är så otroligt klok och reflekterad! Förstår att du tänkt mycket på detta.

Jag kanske misuppfattat, men sa du inte tidigare att man evt kunde få ha med sin egen hund där du bor nu, på vissa villkor?

Även i fall du måste vänta tills du blir 18 så är det åtminstonde något att se fram emot - jag var 20 år när jag skaffade min första hund, pga min mamma var allergisk så var tvungen att vänta tills jag flyttat hemifrån. Så min hund växte upp i studentkollektiv, vilket gick jättebra. Och angående att ha råd så är jag säker på att vi är många här inne bland dina buke-storasystrar som gladligen skulle skicka en slant för att hjälpa dig skaffa din efterlängtade kompis. :heart
Jo man kan få ha sin hund här men kanske inte alltid. Och inte en valp utan den måste vara rums ren och kunna vara själv ett tag och såna saker.
Och ja kan väl se fram mot det ändå även ifall jag inte kan skaffa en hund innan jag är 18 men jag vet ju ändå inte om jag kommer kunna då heller. Plus att det är jätte långt kvar så känns lite svårt att se fram mot att jag KANSKE kan skaffa en om flera år liksom.
 
Idag ska jag till psykologen eller vad hon är. Kommer aldrig ihåg ifall hon är en psykolog eller kurator eller nåt annat men jag kommer skriva psykolog från nu iallafall så ni vet.
Men iallafall så ska jag till henne snart och det är skit jobbigt. Så har jätte mycket ångest för det och vill INTE dit alls. Och har fått ångest medicin men det hjälper inte så mycket.
Och det är liksom att allt är skit jobbigt så då blir det jobbigare med att åka dit också och att ALLT känns dåligt. Och har skit mycket jobbiga tankar och allt sånt och det känns bara som allt är så o nödigt och att jag ändå inte kommer leva så länge ändå. Och jag vill inte lära känna psykologen och be arbeta allt med henne och allt sånt utan jag bara VILL inte. Men får inte ens bestämma det.
 
Idag ska jag till psykologen eller vad hon är. Kommer aldrig ihåg ifall hon är en psykolog eller kurator eller nåt annat men jag kommer skriva psykolog från nu iallafall så ni vet.
Men iallafall så ska jag till henne snart och det är skit jobbigt. Så har jätte mycket ångest för det och vill INTE dit alls. Och har fått ångest medicin men det hjälper inte så mycket.
Och det är liksom att allt är skit jobbigt så då blir det jobbigare med att åka dit också och att ALLT känns dåligt. Och har skit mycket jobbiga tankar och allt sånt och det känns bara som allt är så o nödigt och att jag ändå inte kommer leva så länge ändå. Och jag vill inte lära känna psykologen och be arbeta allt med henne och allt sånt utan jag bara VILL inte. Men får inte ens bestämma det.

Är det psykologen som person du inte gillar? Att ni liksom inte kommer överens så bra? I så fall så är det något som kan ändra sig, jag har flera exempel på människor som jag inte gillat eller rent av varit rädd för i början när jag träffat dom, som sedan visat sig vara underbara människor... blant annat min bästa vän sedan snart 25 år tillbaks.

Eller är det bara att behöva prata om jobbiga saker som känns dumt och onödigt?

Tror du att du skulle kunna blunda och låtsas att M är med dig denna gången med? Det kanske blir lättare att prata då? Jag är säker på att han skulle vilja skicka dig en varm och fluffig styrkekram. :heart
 
Är det psykologen som person du inte gillar? Att ni liksom inte kommer överens så bra? I så fall så är det något som kan ändra sig, jag har flera exempel på människor som jag inte gillat eller rent av varit rädd för i början när jag träffat dom, som sedan visat sig vara underbara människor... blant annat min bästa vän sedan snart 25 år tillbaks.

Eller är det bara att behöva prata om jobbiga saker som känns dumt och onödigt?

Tror du att du skulle kunna blunda och låtsas att M är med dig denna gången med? Det kanske blir lättare att prata då? Jag är säker på att han skulle vilja skicka dig en varm och fluffig styrkekram. :heart
Nej eller det är svårt att förklara. Men är liksom inte att hon är dålig eller nåt sånt men jag bara kan inte. Liksom att jag vet att jag kommer behöva prata om typ allt jobbigt nångång och även ifall jag inte måste det exakt nu kommer jag ju ändå behöva. Och då känns det bara som jag inte vill alls och det inte är nån mening att börja. För det kommer ju ändå bli för jobbigt som jag inte kommer klara ändå.
Och det funkar inte för mig att tänka på M eller låtsas att han är med.
 
Och så är det själva åka dit som känns som ett risk tillfälle liksom för dåliga saker som det blev förr förra gången. Så det blir skit jobbigt också och att när jag redan har massa jobbiga tankar så blir det skit läskigt och jobbigt.
 
Jag tror jag förstår. Även fast du inte behöver prata om de jobbiga sakerna just nu, så kan du inte låta bli att tänka på att du kommer behöva göra det längre fram - är det så?

Vet de i personalen som ska följa med dig att du är rädd det ska hända något på vägen dit?

Det här kanske inte funkar, men en tanke jag fick var om det skulle gå att du liksom "distraherar" dig genom att lyssna på en podd eller tittar på en video medan ni åker dit? Eller det kanske är bättre om den som är med försöker prata med dig?

Hoppast det går bra iaf, tänker på dig. :heart
 
Dåligt alltså jag bara miss lyckas med allt och känns som jag är så jävla jobbig helatiden fast jag vill inte vara det. Men ändå så är jag det och är bara dum i huvudet helatiden.
Det är inte ditt fel att du känner dig jobbig och dum. Du har varit utsatt för övergrepp och därför är det kaos i dig. Med rätt hjälp kommer du att må bättre så småningom.:heart
 
Jag önskar vi kunde ta bort det jobbiga för dig ❤️ Vill du skriva av dig så finns vi här! Du är vår bonussyster ❤️
Kommer låta helt störd ifall jag berättar om idag men kommer skriva ändå. Men bara så ni vet.
Men när vi åkte dit så fick jag skit mycket panik så blev skit konstig och kunde inte säga nånting och kunde inte gå ur bilen eller nånting. Utan var som jag inte hade nån kontroll alls nästan så bara skakade i hela kroppen och började gråta och blev skit konstig.
Men ja så tillslut så var det bara att åka igen för det gick inte. Så helt miss lyckat med allt och har varit jobbigt och dåligt och dum i huvudet sen typ hela eftermiddagen också.
 
Kommer låta helt störd ifall jag berättar om idag men kommer skriva ändå. Men bara så ni vet.
Men när vi åkte dit så fick jag skit mycket panik så blev skit konstig och kunde inte säga nånting och kunde inte gå ur bilen eller nånting. Utan var som jag inte hade nån kontroll alls nästan så bara skakade i hela kroppen och började gråta och blev skit konstig.
Men ja så tillslut så var det bara att åka igen för det gick inte. Så helt miss lyckat med allt och har varit jobbigt och dåligt och dum i huvudet sen typ hela eftermiddagen också.
Vi känner dig ganska bra nu ändå, och tycker inte alls att du är störd ❤️ Jag förstår om du känner så och att det känns misslyckat att det inte funkade. Från mitt perspektiv så är inte dina reaktioner konstiga utan logiska. Även om jag såklart önskar att du slapp den ångesten. Känns det som att det släppt något nu? Tänker att du måste vara jättetrött!
 
Kommer låta helt störd ifall jag berättar om idag men kommer skriva ändå. Men bara så ni vet.
Men när vi åkte dit så fick jag skit mycket panik så blev skit konstig och kunde inte säga nånting och kunde inte gå ur bilen eller nånting. Utan var som jag inte hade nån kontroll alls nästan så bara skakade i hela kroppen och började gråta och blev skit konstig.
Men ja så tillslut så var det bara att åka igen för det gick inte. Så helt miss lyckat med allt och har varit jobbigt och dåligt och dum i huvudet sen typ hela eftermiddagen också.

Det är okej, vännen. Det är inte ditt fel.

Förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig, men det är inte DU som är jobbig. Det är ångesten som är den jobbiga, och den är inte du.

Stor kram. :heart
 
Det kanske inte är möjligt att genomföra, men jag berättar ändå. När jag vägrade gå ut ur huset på nästan ett år, skickade BUP hem en psykolog till oss. Det hade varit helt omöjligt för mig att först gå ut, sen åka bil (bara där trodde jag att jag skulle dö av ångest) och sen gå in till psykologen. Det var skitjobbigt när hon kom hem till mig också och några gånger fick hon nog vända och åka för att jag fick panikångest och låste in mig i badrummet eller liknande, men oftast gick det ok. Dagsformen spelar stor roll. Idag var det inte din dag, helt enkelt.
Kan du kolla med KP om det finns någon psykolog som kan komma till dig istället? Om du får sitta i ditt rum (och kanske med M?) Kanske det känns lite tryggare?
 
Vi känner dig ganska bra nu ändå, och tycker inte alls att du är störd ❤️ Jag förstår om du känner så och att det känns misslyckat att det inte funkade. Från mitt perspektiv så är inte dina reaktioner konstiga utan logiska. Även om jag såklart önskar att du slapp den ångesten. Känns det som att det släppt något nu? Tänker att du måste vara jättetrött!
Alltså det var jobbigt hela eftermiddagen och gjorde en dum sak men nu är det lite mindre iallafall. Så inte som panik och så jätte stark ångest utan nu är det mera som hopp löst bara.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 592
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 297
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 591
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 481
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp