Sista Löpet

Hambo

Trådstartare
Jaha.. då är det snart dags att bege sig in till Jägers för årets sista Löp.
I alla fall för oss !
Det blir Regnkläder paraply och Långkalsonger !
Hej från Hambo
 
Sv: Sista Löpet

Hon kom sist ur startboxarna, låg sist en bra bit men sprang ikapp och kom
4:a . Då kan man inte vara mer än Nöjd ! ( Castle Zinnia )
Chauffören kände sig dock dålig, så tyvärr blev det bara ett kort besök på Jägers, nån som vet vad som hände med alla hästar som gick omkull ?

HfH
 
Sv: Sista Löpet

Läste på ATG . Det var anna pihlroth som bytte spår och orsakade kalabliken.
2 till sjukhus, hästarna verkade ha klarat sig !?
Hfh
 
Sv: Sista Löpet

Usch det var inte roligt! Verkar som att det inte var något allvarligt med ryttarna, knäont och hjärnskakning. Och 4 v avstängning för Anna. Hästarna står d inget om. Nån som vet?
 
Sv: Sista Löpet

En bakomvarande häst clippar en framförvarandes bakben och ramlar. Den ryttare, som fick skulden, lå i front.
Det måste ha synts ett eller annat drastiskt på domstolens head-on film ?

Hörte bara om én av hästarna. Den hade ett cut på det ene ben.
 
Sv: Sista Löpet

Det var en synnerligen förvirrad tillställning,mest förvirrad var som vanligt LEDNINGEN då GIVETVIS med sportchefen i täten.En sportchef som har svårt för att leda delegera och fatta snabba beslut är väl inte direkt det MEST optimala.
any given day och undertecknad hade skött detta 10 ggr bättre 10 ggr mer effektivt dessutom 10 ggr mer rättvist.Absolut inget lyssnande på folk som sprang runt till höger och vänster och tyckte och tänkte(tanken svindlar vid tanke på vad de tänkte MED).
Nej gudarnas skymning,sedan ovanpå detta hade de en sorglig uppridning för blivande amatörryttare.
Hade varit BÄTTRE att amatörerna fick komma fram som det var före dessa nya utbildningarna,amatörerna fick rida i stallar tills dess tränaren ansåg att de var mogna att rida ett lopp på någon av stallets hästar.
Nu verkar det mest vara några som tycker att det verkar väl kul att gå en amatörryttarkurs och bli amatörryttare,jag skulle då i varje fall aldrig sätta upp någon av dessa "kursryttare":eek::eek::eek:
 
Sv: Sista Löpet

Var inte på Jägers och kan alltså inte kommentera det som hände, har bara fått det berättat för mig och läst på internet, men kände jag ville kommentera detta:

Nej gudarnas skymning,sedan ovanpå detta hade de en sorglig uppridning för blivande amatörryttare.
Hade varit BÄTTRE att amatörerna fick komma fram som det var före dessa nya utbildningarna, amatörerna fick rida i stallar tills dess tränaren ansåg att de var mogna att rida ett lopp på någon av stallets hästar.
Nu verkar det mest vara några som tycker att det verkar väl kul att gå en amatörryttarkurs och bli amatörryttare,jag skulle då i varje fall aldrig sätta upp någon av dessa "kursryttare":eek::eek::eek:

Hmm har själv gått en av dessa kurserna (efter att jag var godkänd av Alan på det "gamla sättet"). Tyckte kursen var superbra och du fick en massa information, tips osv. Om du kollar på hur många som dessutom faktiskt blir godkända på uppridningarna är kraven rätt hårda. Har i många år själv ridit tillsammans med en som inte blev godkänd och hon rider verkligen inte dåligt! Att sen många kommer dit och TROR de ska klara av den är en helt annan sak och är väl snarare tränarens fel som skickat dit dem utan att vara redo! Och att folk ska klara sig igenom ett reglementstest och fysprov är väl aldrig fel??

Förövrigt gick jag kursen tillsammans med en som har vunnit typ tre segrar åt dig i år.... ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 205
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Andromedae
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: FUNNY
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp