SJ Lounge Stockholm?

Mia_R

Trådstartare
Någon som varit där i år? Vad tyckte ni? Vad fanns att äta, om det fanns något att äta?
Jag ska ut och resa med tåg om drygt en månad och funderar på om det är värt att uppgradera sig till 1:a klass.
 
Någon som varit där i år? Vad tyckte ni? Vad fanns att äta, om det fanns något att äta?
Jag ska ut och resa med tåg om drygt en månad och funderar på om det är värt att uppgradera sig till 1:a klass.
Det är inte direkt mat, nu var det länge sedan jag var på besök där, men bröd/kex lite ostar, frukt så. Om det är stor skillnad på priset, så är du nog inte värt, men vill man ta det lugnt och ladda batterierna, är det helt klart trevligare än att sitta i stora vänthallen.
 
Jag köpte 1-klass och använde loungen för ett tag sen när jag skulle byta tåg i Stockholm och hade mer än en timme mellan tågen. Det var nästan samma pris, annars hade det nog inte varit värt.

Det fans te och kaffe, frukt, lite ost och kex och typ tunnbrödsrulle med ett veg-alternativ och ett med kyckling och så dricka. Jag uppskattade dock mest lugnet och att kunna gå på toa och sen sitta och ladda telefonen och slappa lite i en skön stol. Men blev faktiskt mätt så det funkade som en liten lunch!
 
Någon som varit där i år? Vad tyckte ni? Vad fanns att äta, om det fanns något att äta?
Jag ska ut och resa med tåg om drygt en månad och funderar på om det är värt att uppgradera sig till 1:a klass.

Som andra sagt, lättare förtäring men det bästa är just att kunna sitta där i lugn och ro samt ha tillgång till fräscha toaletter. Jag tar alltid 1-klass när jag åker till Stockholm, det är mer eller mindre garanterat barnfritt i vagnen också :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Fideli
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 902
Samhälle Trafikverket ska byta ett IT-system i helgen för trafikplanering av tåg. Kritiker menar att det inte är tillräckligt testat och SJ...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 653
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
888
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp