Självrisk

A

Alonelife

Jag ska med min hund till veterinären för endast undersökning (till försäljning) hon ska kollas i ögonen, kolla lungorna, magsäcken och röntgas.

Nu undrar jag ifall man måste betala självrisken? Eller gäller självrisken endast vid Behandling/operation?
 
Sv: Självrisk

Jo det gör det, eftersom hunden uppvisar symtom.
 
Sv: Självrisk

Men du skrev ju endast undersökning inför försäljning. Vi kan inte läsa tankar.

Vadå för symptom, vad blev diagnosen?

Du måste inte betala självrisken, det är bara att låta bli att kontakta försäkringsbolaget. Men oftast blir det ju billigare att ta det på försäkringen om vet.besöket blev dyrare än självrisken.
 
Sv: Självrisk

Oj, ja det har du rätt i! Ber om ursäkt :o

Är så snabb på skriva ibland. Hon har mjukt huvud (vattenskalle..?)..

Okej, jag ringde förut och hörde vad de betalar och då står de för röntgen och annat.. Men inget om självrisk.

Min självrisk ligger på 4000 kr.. och nu vet de ju att min tik ska till vetten..
 
Sv: Självrisk

Man måste alltid betala självrisken om man utnyttjar försäkringen, oavsett vad som görs med hunden.
 
Sv: Självrisk

Jäklar vilken hög självrisk...!

Men ja, ska du utnyttja försäkringen måste du betala den. Sen har du en självriskperiod (vanligen runt 100 dagar) där du kan åka på återbesök m.m. utan att betala självrisken igen.
 
Sv: Självrisk

Kostnaden måste alltså vara över 4000:- för att försäkringen ska träda in.
Gör det inte det, så blir det inget från försäkringen.
Försäkringsbolaget gör inget förän de fått en skade anmälan som är på mer än självrisken, om det var det du undrade...

Som Skogstrollet skrev, så har du en självrisk period och under den tiden får alla vet. kostnader räknas ihop.

Har hunden vattenskalle?
Kan i så fall ev. räknas som medfött fel och gå på uppfödarens dolda fel försäkring, under vissa omständigheter (måste tex finnas ett friskintyg från när du köpte henne osv)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 281
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
930
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
502
Senast: Myrten
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp