Självförtroende

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Booloogna_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 774
B

Booloogna_

Är det någon som har lite tips på hur man kan träna upp självförtroendet tillsammans med sin häst inom hoppning på lite högre höjder osv? :confused:

Jättetacksam för svar! :idea:

Sv: Självförtroende

Kombinationer, höj sista ngt högre. På det här sättet kommer alltid du och hästen hitta en bra avsprångspunkt förutsatt att längden i kombinationen stämmer för hästen.

Sv: Självförtroende

Jag har alltid varit jättemodig innom hoppning. För ett tag sen hade jag en svacka (som jag nu har kommit ur, tack gode gud) och då va liksom 50cm ett problem när jag innan hoppade alla möjliga hinder i alla på runt 120 liksom. Men som min ridlärare alltid säger - Tänk så lite som möjligt innan du hoppar och släng hjärtat över hindret! Träna på din favorthäst som du känner dig trygg på och bara hoppa och hoppa och hoppa och hoppa tills du känner hur grymt härligt det är att flyga över ett hinder med höjd och bredd istället för alla små fjuttehopp :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
735
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 532
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka