Bukefalos 28 år!

Sjuka namn i stamtavlan?

Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

:eek::rofl:
Det var bland det roligaste jag läst på länge! Fast namn på min hund? Njeee...

Men tack, jag behövde skratta lite. :)
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Den uppfödaren har ingen brist på fantasi iallafall :D Kul att hon "vågar" döpa kullarna till ovanliga namn. :)
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Ja, alltså... Modigt och nytänkande, men... Varför kalla sin hund Soptunna? Även om den är matglad, så... Nä, där tyckte i alla fall jag att gränsen passerats lite... Lammkött... Hm.
Fina hundar iallafall! Och Gullefjun kallade jag min dotter när hon var pytteliten!
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Snuskhummer, Kåldolme, Prinskorv, Påskpuss, Lammkött? Vilken fantasi alltså ;p
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Lite udda namn, helt klart! :rofl:

Har själv haft en hund som hette Obstinata Ragata, och den uppfödaren har en del roliga namn även på sina andra hundar. Vad sägs t.ex om

Inge Iq
Inge Rolig
Inge Vidare
Retsticka
Rappakalja
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Vi hade en hund som hette Grogg.. -döptes snabbt om ska tilläggas
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Ja nog hajjar man till när man ser deras namn, helt klart annorlunda :D

// Smulis - LB ägare, dock ingen från Gullefjuns ;)
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

*Kl*

En tidigare granne hade en hund som hette något i stil med "Springtime in June four roses", till vardags kallad "Spring".

Gissa om vi log med hela ansiktet när damen i familjen var ute och rastade hunden lös och en joggare kommer joggande och passerar hund och ägare. Hunden som inte är så gammal vid denna tidpunkt skuttar så klart efter och matte börjar ropa "Spring!!", "Spriiiiiing!!" med mer och mer desperat röst... Vilket gör att den stackars joggaren ökar farten mer och mer och mer...till sist så är han uppe i en hastighet värdig en 100m löpare! :D

Herregud...tänk så många tankar som måste ha passerat hans hjärna! Hur farlig hunden måste vara när matten står och blå-skriker "SPRIIIIIIIIIIING!!!" när han passerat!

/Swat
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Jag kände en kille som på fullt allvar tänkte ge sin rottis smeknamnet "Attack" och skrockade förnöjt hur kul det vore när han skulle kalla in sin hund i t ex ditt joggarscenario :crazy:
Hunden fick heta Attack men om kompisen fått användning för sin humor vet jag inte :cool:
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

KL

:rofl:

Vilka udda namn.

Dock tycker jag vissa var trista faktiskt, "synd" om hunden.
Tex "hönsgödsel" & "Eggfis" :crazy:
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

:rofl: Gud vad roligt. :)

Stamtavlenamnen var också skoj. :) Själv är jag nog lite fegare när jag bestämmer namn ;)
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Ovanligt och kreativt! Men undrar hur många valpspekulanter som skräms bort? Å andra sidan kanske uppfödaren inte vill sälja till någon som inte har samma humor. :D
 
Sv: Sjuka namn i stamtavlan?

Min Alice heter Greensticks stekt glass korv å jazz =)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 869
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 221
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 338
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 362
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp