Sjunga på begravning

L

LiviaFilippa

Hej! Kanske lite konstigt ställe att fråga på men jag vill ha lite andra tips än från typ mina kompisar och så! Det är så att jag och mina kusiner (vi är 14, 12 och 17) ska sjunga på en begravning och han som dötts föräldrar vill att vi väljer en låt som vi vill sjunga. Vi har några förslag men tänkte ändå fråga om nån kanske har nåt tips på nån låt ni skulle tycka var bra? Vi är inga sångproffs men har sjungit i kör och så iallafall. Men det måste ju vara nån lagom svår liksom!
Iallafall så förslagen vi har kommit på är en stund på jorden, himlen är oskyldigt blå, eller somewhere over the rainbow. Tycker ni nån av de är bra eller har ni nåt annat tips?
 
Somewhere over the rainbow spelade vi på morsans begravning. Den är jättefin. På kompisens mammas begravning så sjöng våran kantor "do you know me in heaven". Åxå jättefin men tyvärr så slaktade kantorn den totalt :(
 
Hej! Kanske lite konstigt ställe att fråga på men jag vill ha lite andra tips än från typ mina kompisar och så! Det är så att jag och mina kusiner (vi är 14, 12 och 17) ska sjunga på en begravning och han som dötts föräldrar vill att vi väljer en låt som vi vill sjunga. Vi har några förslag men tänkte ändå fråga om nån kanske har nåt tips på nån låt ni skulle tycka var bra? Vi är inga sångproffs men har sjungit i kör och så iallafall. Men det måste ju vara nån lagom svår liksom!
Iallafall så förslagen vi har kommit på är en stund på jorden, himlen är oskyldigt blå, eller somewhere over the rainbow. Tycker ni nån av de är bra eller har ni nåt annat tips?
Har personen något favoritband/artist vars låt ni kan sjunga? Behöver ju inte vara en sorgesam låt, utan något som symboliserar den döde när hen var lycklig?
 
Ta en låt som ni kan framföra på ett bra sätt, som ni vet att ni kan och som är lätt nog att sjunga även om man är ledsen och nervös. Att sjunga som anhörig på begravning är betydligt svårare än att sjunga som inhyrd artist även om man i grunden är lika duktiga. Har man gråtit och halsen är helt stockad av snor och tårar är det inte lätt att sjunga lika bra som man brukar.

På min svärfars begravning sjöngs det bla Peter Jöbacks "Gå inte förbi".
 
Hej! Kanske lite konstigt ställe att fråga på men jag vill ha lite andra tips än från typ mina kompisar och så! Det är så att jag och mina kusiner (vi är 14, 12 och 17) ska sjunga på en begravning och han som dötts föräldrar vill att vi väljer en låt som vi vill sjunga. Vi har några förslag men tänkte ändå fråga om nån kanske har nåt tips på nån låt ni skulle tycka var bra? Vi är inga sångproffs men har sjungit i kör och så iallafall. Men det måste ju vara nån lagom svår liksom!
Iallafall så förslagen vi har kommit på är en stund på jorden, himlen är oskyldigt blå, eller somewhere over the rainbow. Tycker ni nån av de är bra eller har ni nåt annat tips?
"Ser du månen där du är ikväll" tycker jag är fin, funkar den att sjunga för er?
 
På en väns begavning sjöngs We have all the time in the world - den gjordes känd av Louis Armstrong men har också spelats av t.ex. Iggy Pop och The Specials. Men den är nog svår att köra akapella.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 764
Senast: TinyWiny
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
666
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp