Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

skuggi

Trådstartare
Känner mig så himla uppgiven, är det verkligen så svårt att hitta någon som vill ta emot en 8 årig gudasnäll raskattkille? :cry:
Han är väl inte gammal? I sina bästa år, frisk och pigg :love: Varför vill alla ha kattungar som bara river sönder möbler och har sig?

*suck*

Bakgrunden är att det är min katt från början, hittade nytt hem åt honom för ett år sedan, bland annat pga allergi.
Nu har den ägaren fått problem(personliga) och kan inte ha katten kvar. Hon bad mig ta tillbaka den, men det är inte riktigt ett alternativ, särskilt inte i längden då vi ju faktiskt är allergiska, om än inte livshotande. Ev är dock hunden kvalsterallergisk, så kanske blir HAN sämre om katten flyttar hem igen...

Just nu är katten på ett mindre(jättefint och trevligt) katthem (sedan typ 2,5 månad), jag trodde han skulle "gå åt som smör i solsken", raskatt, gosig, snäll och frisk som han är. Men icke :(

Jag tänker på honom varje dag, har sååå dåligt samvete, funderar på om vi skulle ta honom ändå, försöka få det att fungera.. Ytterligare problem är att katten vill ha kattkompis, så då blir vi med TVÅ katter... vilket liksom inte var planen.

Åååå.. vad gör man??

Är han så oattraktiv på "marknaden" eller har han bara inte synts på rätt ställen?
Jag tror katthemmet annonserar på Blocket, jag skulle gärna hjälpa dem att fixa annonser om det fanns andra ställen som är bättre, några tips?
Om det spelar roll så är det en burma.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Det finns nog helt enkelt för många katter. Annonser överallt, i tidningar, på nätet, i affären osv.

Varför inte försöka annonsera på rasklubbens hemsida?
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Om det är en lugn innekatt så kanske han skulle passa som pensionärskatt? Kolla vart PRO håller till och sätt upp en lapp på deras anslagstavla.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Nä, de är ju korthåriga. Är Birma som är långhåriga ;)

PRO kanske kan va nått, han skulle gilla nån som var hemma jämt så han hade nått (nån) att ligga på jämt ;)
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Tack för tips, fick en kontakt där, så jag ska skicka en annons snarast.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Funderar på min gamla pappa, han har pratat om en katt. Men han kan inte hålla på med päls o grejer. Han behöver en LUGN lättskött innekatt.

Jag ska kolla, du får gärna skicka ett pm eller mail med info, vart han finns osv.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Jag har både omplacerat och och hjälpt andra med omplacering av katt i den åldern, och inte haft något problem. Man får annonsera på kattsidor, och i ärlighetens namn tycker jag inte katthem verkar vara så bra på sånt.

Annonser med en tydlig beskrivning av katten, personlighet och "leveransskick" (dvs hur ser det med stamtavla, är alla vaccinationer iordning, id-märkning, vet.bes osv). BRA bilder är ett måste.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Tack! Du ger mig lite hopp om liv :bow: jag ska ta och författa en bra annons, fixa schyssta bilder och annonsera igen.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Jag fick ditt pm, ska kolla med farsgubben iaf, man vet aldrig!

Men med en bra annons tror jag inte heller det ska vara några problem att hitta ett nytt hem!
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Varför vill alla ha kattungar som bara river sönder möbler och har sig?

Nej det vill inte alla. Jag tycker valpar/kattungar är jättesöta men inte hemma hos mig:angel:

Har själv tänkt "bli kattägd" när jag flyttar om 2 mån. Har du kvar honom får du skicka på posten;)

Borde inte alls vara svårt att hitta hem åt en sådan katt du beskriver, men det finns väl tyvärr för många av den sorten också...
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Tror du inte? Lär väl bli mer kvalster om det blir en massa katthår överallt?
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Bor du på gotland kommer jag gärna och levererar honom personligen :idea::love:
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Jepp du gissade rätt, jag bor på gotland:D

Både du och katt är välkomna men jag flyttar inte förren 16:e augusti vilket ju är rätt långt bort. Vid den tiden har du säkert hittat ett fint hem åt din katt.
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Blir lagom med en sensommarsemester ;)
Han har ju varit på katthemmet ett par månader nu utan att få en ny familj, så han är säkert kvar i augusti med.

Jag ska sätta ut ett gäng annonser, men får vi inget napp så kommer jag å hälsar på i augusti då! :idea:;)
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Ni är så välkomna så, vi gillar besök både jag och alla djuren:D

Lägenheten är dock rätt nergången så bli inte isåfall inte rädd för att den ser sunkig ut, jag ska fixa med nya tapeter och grej.
Det är min far, 65 årig ungkarl, som bott i den innan och ja... Städning har väl inte varit prio ett direkt. Var uppe och kollade läget igår och höll på att bli överfallen av en 2 år gammal balsamvinäger när jag öppnade kylskåpet:crazy:
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Måste bara uppdatera :bump:

Vi var och hälsade på kisse på katthemmet igår, har vansinnigt dåligt samvete för att han måste bo där han inte får sova i någon människas armhåla :crazy:

Så när vi kommer dit så har han fått flytta in till familjens privata katter!
Först på prov då han hade verkat lite låg, men när han blev så glad när han fick sova i säng med en männsika igen så bestämde de att han får blir kvar hos dem! :bump::banana::bow:

SÅÅÅÅ glad är jag!
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Tror du inte? Lär väl bli mer kvalster om det blir en massa katthår överallt?

Beror på vilket kvalster hunden är allergisk mot?

Har en kvalsterallergisk hund, en hundvalp, tre katter, tre marsvin och en hamster. Hunden är helt sympomfri (kortison och nyligen påbörjad hyposensibilisering).
 
Sv: Ska det vara omöjligt att omplacera 8-årig katt??

Aha, det förståss... Han ska pricktestas i augusti, så då får vi veta. Men kan det betyda att han kanske inte är allergisk mot våra kvalster, bara mot sina egna typ? Jag trodde det var kvalster i allmänhet bara :p

Fast just ur kattsynpunkt så är ju problemet löst nu :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är med i en "försvunna/hittade katter"-grupp på Facebook. Jag tycker grundtanken är lysande, men där finns folk som nog inte fattar...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
16 304
Senast: Lager
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 717
Katthälsa Jaha, då har grannkatten troligen blivit påkörd, nån gång senaste dygnet. Mamma som är på besök kom ner och berättade för mig att...
2
Svar
24
· Visningar
2 246
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp