Bukefalos 28 år!

Ska han fa traffa sina barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Enya skrev:
Vad jag menar är att även omn barnen säger ja till att träffa sin pappa så kanske en psykolog ska se om det verkligen är så att de vill så att det inte innerst inne känner sig tvingade att träffa honom.
*nickar*
Ja, det är nog MYCKET viktigt att någon proffessionell kan hjälpa barnen med beslut i sådant här. Så att de inte känner sig "tvingade" av lojalitet eller av att andra säger "du borde". Det viktiga är att kontakten blir BRA. Barn kan ju också (liksom vuxna) känna att "IDAG vill jag absolut träffa pappa/mamma" för att om några timmar när de sitter i bil på väg dit bli rädda och ändra sig. Det kräver att de har hjälp och trygghet från vuxna och möjligheten att ändra sig om de vill.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Är man kapabel att döda en människa så ska man låsas in och nyckeln ska kasstas bort.

Tycker att han har förvärkat sin rätt till barnen över huvudtaget, har man mördat en gång så vad är det som säger att han inte tar livet av barnen om han får chansen...

Plus att visst fan ska man ta hänsyn till kvinnnans släkt i denna fråga, handlar om respekt som den där mannen inte tycks ha någon..

En gång mördare alltid mördare..
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Mita30 skrev:
Är man kapabel att döda en människa så ska man låsas in och nyckeln ska kasstas bort.

Tycker att han har förvärkat sin rätt till barnen över huvudtaget, har man mördat en gång så vad är det som säger att han inte tar livet av barnen om han får chansen...

Plus att visst fan ska man ta hänsyn till kvinnnans släkt i denna fråga, handlar om respekt som den där mannen inte tycks ha någon..

En gång mördare alltid mördare..
Jaså? En gång tjuv alltid tjuv? En gång fördomsfull alltid fördomsfull? En gång deprimerad alltid deprimerad? Själv tror jag på människans kraft att utvecklas och FÖRÄNDRA sig. Den finns hos alla. Vissa kanske har svårare att göra det, andra lättare. Och det handlar naturligtvis om vilja hos den personen.

Men; hur ser du på om BARNEN skulle VILJA träffa sin pappa i framtiden då? Har de förverkat någon rätt till det för att de råkar vara barn till en man som begått mord?

Mammans familjs sorg blir knappast vare sig mer eller mindre om barnen träffar pappan eller ej. Och det har inte med DEM att göra tycker jag. Det handlar om BARNEN - vad de vill och mår bra av. Och; det är INTE per automatik att det bästa är för barnen att aldrig få träffa sin förälder för att han mördat. Läs hela den här tråden så kan du se inlägg som säger detta (av folk med egen erfarenhet).
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Hur vet fadern att barnen mår dåligt pga att dom inte får träffa honom?? det kan man ju fråga sig... Sen verkar det som att det är en typisk "kåkfarare" ...dom vet alltid sina rättigheter, men sällan sina skyldigheter...samhället är ALLTID skyldig dom tjänster :crazy:

Men man vet ju inte så mycket om det enskilda fallet så man ska yttra sig...
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

martha skrev:
Hur vet fadern att barnen mår dåligt pga att dom inte får träffa honom?? det kan man ju fråga sig... Sen verkar det som att det är en typisk "kåkfarare" ...dom vet alltid sina rättigheter, men sällan sina skyldigheter...samhället är ALLTID skyldig dom tjänster :crazy:

Men man vet ju inte så mycket om det enskilda fallet så man ska yttra sig...
Det står ingenstans i artikeln att mannen anser barnen mår dåligt av att inte träffa honom. Däremot står det att han vill anmäla socialtjänsten för att de inte gjort någon återföreningsplan vilket de tydligen är skyldiga till vad jag förstår. Hans förfrågan har lämnats utan behandling. Intyg från sakkunniga har han inte fått.
Jag tycker inte det är det minsta konstigt att han liksom alla andra föräldrar vill ha en proffessionell utredning av detta och jag tycker också han har rätt till det oavsett det horribla han gjort. Man är inte rättslös för att man begått ett brott (tackolov). Däremot kan ju en utredning komma fram till att barnen INTE bör träffa honom nu, men då finns det ju i "svart på vitt" vilket det ju bör göra. Om man nu inte bryr sig ett skit om mannens eventuella rättigheter så kan åtminstone en utredning bespara samhället framtida kostnader i form av skadestånd till honom pga av att fallet inte skötts som det borde! Vilket är ännu ett skäl (i alla fall för mig) att sköta även fall med "mördarföräldrar" lika proffessionellt som andra fall.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Sjalvklart ar det barnens basta det handlar om men jag tycker ocksa att familjena asikter ar viktiga. Ofta i sadana har fall sa hamnar ju barnen hos nagon slakting. Hypotes: Om barnen flyttar in med lat oss saga sin moster, hur ska hon da kanna det om pappan far umgangesratt med barnen och hon tvingas skjutsa dem till kaken for att besoka sin far? Det ar ju anda hon som da svarar for barnens uppfostran, som far ta alla stotar nar barnen mar daligt osv.

Visst ska barnen fa traffa sin pappa om de sjalva vill . Men man bor ocksa se till deras alder, kan t.ex. en 7,8,9-aring sjalv avgora vad som ar bast for dem? Ar de psykiskt mogna nog att se till alla aspekter av handelsen och verkligen forsta vad som hant? Stod fran psykolog ar givetvis ett maste.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Detta stod iallafall där jag läste:

Den enda information som mannen lär ha fått är att barnen fortfarande mår så dåligt att de inte kan träffa sin pappa. Något intyg från sakkunnig om barnens psykiska hälsotillstånd har mannen inte fått, trots önskemål om detta.

Hmmm, kanske jag tolkade detta fel..antingen mår dom dåligt för att dom inte får träffa pappa, eller så mår dom dåligt så ATT dom inte kan träffa pappa......
 
Senast ändrad:
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Jillybean skrev:
Sjalvklart ar det barnens basta det handlar om men jag tycker ocksa att familjena asikter ar viktiga. Ofta i sadana har fall sa hamnar ju barnen hos nagon slakting. Hypotes: Om barnen flyttar in med lat oss saga sin moster, hur ska hon da kanna det om pappan far umgangesratt med barnen och hon tvingas skjutsa dem till kaken for att besoka sin far? Det ar ju anda hon som da svarar for barnens uppfostran, som far ta alla stotar nar barnen mar daligt osv.

Visst ska barnen fa traffa sin pappa om de sjalva vill . Men man bor ocksa se till deras alder, kan t.ex. en 7,8,9-aring sjalv avgora vad som ar bast for dem? Ar de psykiskt mogna nog att se till alla aspekter av handelsen och verkligen forsta vad som hant? Stod fran psykolog ar givetvis ett maste.
Om barnen bedöms behöva kontakten/var mogna för den så kanske mostern helt enkelt får acceptera detta? Visst; det är ju ett skitjobbigt läge i så fall, men vad skulle man göra? Säga att "nej, moster mår så dåligt av att ni vill träffa er pappa så det går inte av hänsyn till henne"? Om det problemet uppstår kanske någon annan än moster ska vara med vid träffarna - tex en kontakt via socialen eller barnpsykolog.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

martha skrev:
Detta stod iallafall där jag läste:

Den enda information som mannen lär ha fått är att barnen fortfarande mår så dåligt att de inte kan träffa sin pappa. Något intyg från sakkunnig om barnens psykiska hälsotillstånd har mannen inte fått, trots önskemål om detta.

Hmmm, kanske jag tolkade detta fel..antingen mår dom dåligt för att dom inte får träffa pappa, eller så mår dom dåligt så ATT dom inte kan träffa pappa......

Ja, så tolkade jag det; alltså att han fått veta att dom mår så dåligt att de inte inte KAN träffa pappa (nu). Däremot saknas ju proffessionell bedömning; eller åtminstone ett intyg från sådan. Och det är väl inte mer än vettigt att en sådan bedömning görs och pappan får se intyget. Om inte annat för att förstå hur hans barn faktiskt mår nu... :crazy:
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Jag tycker faktiskt att familjens åsikter är ointressanta. Om en psykolog/psykiater bedömer att det bästa för barnen är att träffa pappan, och barnen vill det själva - då får omgivningen förbaske mig ställa upp. För barnens skull.

Mostern och andra har naturligtvis massor med helt berättigade hatkänslor mot mannen. Men deras personliga hat får inte styra, det får inte lägga hinder i vägen för barnens bearbetning. Det är BARNENS bästa som måste styra, och då för mostern hantera sina känslor. För barnens skull.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Om det problemet uppstår kanske någon annan än moster ska vara med vid träffarna - tex en kontakt via socialen eller barnpsykolog

Detta var precis vad jag var ute efter! Nagon sorts losning dar man tar hansyn till alla inblandades kanslor. Givetvis sa kommer ju barnen forst men jag tycker ocksa att hansyn bor tas och hjalp bor ges aven till narstaende till barnen.
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Jillybean skrev:
Detta var precis vad jag var ute efter! Nagon sorts losning dar man tar hansyn till alla inblandades kanslor. Givetvis sa kommer ju barnen forst men jag tycker ocksa att hansyn bor tas och hjalp bor ges aven till narstaende till barnen.
Javisst ska de få hjälp med sin sorg! Men inte på villkoret att barnen inte ska FÅ träffa sin pappa om de vill!
 
Sv: Ska han fa traffa sina barn?

Håller med Mita30. Kanske inte en gång mördare, alltid mördare, men man VET ju inte!! Är han kapabel att mörda sin fru så kan han vara lika kapabel att mörda sina barn!! Ska man ta den risken?? Dessutom så tror jag också att risken är stor att barnen säger ja till att träffa pappan av lojalitet. :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 838
Senast: Roheryn
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 634
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 369
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp