Sv: Ska han tas bort?
Bra skrivet! Man ska se till individen. Dessutom, om du känner att du har kontroll på din hund så förstår inte jag varför man inte ska behålla hunden.
Keep on
Tycker iallafall inte TS hund hör till någon som är opålitlig. Den visade tydligt innan att han ville ha det han hade ifrån. Ingen egenskap som är konstig eller på annat sätt "osund". Däremot får man lära hunden att i hemmet äger man inga saker. Likadant som att man lär hunden att man inte kissar inne, äter på möbler, jagar katten, kampar med kopplet och andra "människoregler."
Min Beauceronhane har matförsvar, och har bitit ocksåJag och min sambo kan idag plocka vad vi vill ifrån honom. Han ger ett ont öga men inget mer. Detta för att vi gett honom ben, tagit tillbaka ben, gett tillbaka. Men när det gäller stöldgods så kan man glömma att ta tillbaka fläskfilén, kotletten eller vad det kan vara. Ett beteende som vi inte får bukt med, så just "vakta-stöldgods" har vi "löst" med kompostgaller för köket. Så enkelt är det.
Lilla tiken har visat lite försvar kring maten, bara lite tendenser som snabbt försvann. Det märktes när hon fick mat och jag kom nära och skulle hämta något i ett skåp. Då började hon hugga i sig maten och svansen for upp. Detta löste vi fint med att jag klappade henne på sidan när hon åt, höll i matskålen under tiden osv osv. Att det blev lugn och ro kring maten.
Alla människor har olika regler och tolererar olika mycket. Focus bet tyvärr en tjejkompis till mig i handen. Men hon vet mycket väl om hans matförsvar och ändå tog hon ett märgben fysiskt ifrån honom. Istället för att köra kroppsspråk och "Loss, ut."
Nu blir jag väl lynchad för att jag har en sådan aggressiv och farlig hund vid liv![]()
Bra skrivet! Man ska se till individen. Dessutom, om du känner att du har kontroll på din hund så förstår inte jag varför man inte ska behålla hunden.
Keep on