Ska jag bara ha otur? (bilder)

Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Tiggertjejen skrev:
Det trodde jag också först men såg sen att det var samma som en häst i stallet hade förra året efter att ha ätit "Hundkex", kollade i hagen och där fanns visst sådana.
Solskyddet finns inte det i vattenfast som håller mer än 12-24 timmar?

Kan dom få såna utlsag av hundkex? är de farligt? Min pålla älskar nämligen såna :crazy: :crazy: :crazy:
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Jag måste lägga in bilderna, de ser ut som alienhästar
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Vi hade ett fullblod som fick nässelutslag och var lite halvdålig efter att ha ätit mycket lite "hundkex".
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Mina alienhästar

PICT0412.jpg

PICT0414.jpg

PICT0420.jpg
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Vilka fina mössor.
Var hittade du dem?

Är de lyckliga nu?
Ser ut så:banana:

Sy nu på en lapp ner på nosen.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Köpte dom på hööks, vem annars har öppet länge på en Söndag.
Jo det verkade ganska bra, men man ska ju inte förvänta sig för mycket för 179kr.

Jo de verkade gilla dom ganska bra men de andra hästarna såg ut att skrika: Akta er det kommer aliens!!!

Jo jag tänkte sätta mig ner utanför hagen en dag och mysa och sy på en lapp på Sweetys huva.

Smörjde med helosan igår och mulen såg bättre ut idag, alltså inga nya brännskador trots dagens sol, ska fortsätta med att smörja in lillen.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Jag tror inte självhäftande lindor håller för vatten, däremot silvertejp, ovärderligt!! Tejpa över lindan!
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Är det över hela kroppen? Jag vet inte, men det kan vara regnskållor, jag tror man måste tvätta med nåt speciellt medel!
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Ska se om det behövs lindas det verkar lösa sig ändå!
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Kan det ha kommit av att hon blivit svettig? regnskållorna alltså? Det påminner om det, men jag har aldrig sett det över hela kroppen innan.

*Tiggertjejen:*
När vet. kom så var (naturligtvis) utslagen inte så farliga. De hade minskat så betydligt att det mest såg ut som myggbett, men han gav kortison eftersom han antog att det var allergi. (jag ifrågasatte inte det.) Sedan sa han åt mig att tvätta henne med ett medel om inte utslagen försvann, och det har jag gjort. Jag vågar inte tvätta för mycket eftersom det är bakteriedödande.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Har ni "hundkex" i hagen, vet många hästar som reagerat på det.
Kommer utslagen tillbaka eller försvinner inte så hade jag gjort en utredning.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Förutom att de är väldigt duktiga på att plocka av dom. Tvååringens mule ser fin ut nu och smörjs varje dag och det hjälper.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Ang. "hundkexen" så tror jag att det är någon form av Loka... De liknar hundkex, är lite grövre i stjälken och har inte en lika vit färg.
De har dessutom giftig växtsaft som ger en typ av brännskador på huden, de flesta kommuner försöker utrota dem just pga. att de är giftiga, de brukar också annonsera i tidningar när de ska utrota dem på någon speciell plats eller när de vill ha tips på vart de kan finnas.
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Jo, det är dom jag menar men de flesta kännetecknar dom som "hundkex" men den giftiga typen då så att säga.

Men, har fått för mig att hästar kan reagera med nässelutslag av de ogiftiga hundkexen?
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Prova den här Event Flughuva med UV-skydd "ljusblå" . skyddar mulen mot solen. och den va inte så dyr heller..
default.aspx
 
Senast ändrad:
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Den verkar super om de bara behåller dom på sig
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Ja de e ju de me:crazy: Men den såg inte så lätt o få av sig ändå.. men man vet aldrig med hästar:rofl: :rofl:
 
Sv: Ska jag bara ha otur? (bilder)

Mina är ganska oroliga, men det är ju värt ett försök faktiskt
 

Liknande trådar

Träning Flock beteende -vill inte va i en del av sommarhagen....! långt... Vår valack flock vill av någon anledning inte vara i den sommar hage...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp