Glimfeather
Trådstartare
Sv: Ska köpa dressyrsadel...
Nä, men jag rider hellre in en själv
Nä, men jag rider hellre in en själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glimfeather skrev:Nä, men jag rider hellre in en själv![]()
Glimfeather skrev:Tack för svaret! Jag hoppas verkligen den passar. Har varit kär i den i flera år nu
Jag ska kika på de andra sadlarna också. I vilken prisklass ligger de?
Jag väger lite fram och tillbaka när det gäller bom eller bomlöst. Är inte så insatt i det här med bomlöst. vad finns det för fördelar/nackdelar när man jämför med en bomsadel? Vad ska man tänka på när amn provar ut en bomlös? Finns det sadelutprovare för sådana också?
Lord Owen skrev:Frågan är om det inte till och med är mindre riskfritt (om man tänker på sadelns skick) att sitta upp med vikt i stigbygeln (från pall) på en bomlös, den har ju ingen stoppning som kan bli sned som en bomsadel har? Fast hoppar man upp från höger/vänster varannan gång borde ju inte den risken vara så stor på bomsadel heller.![]()
Glimfeather skrev:Jag vet. Det var ju det jag samen hur lär man en 10-årig häst som aldrig lärt sig det?
Diabolical_Kitten skrev:Hur menar du? Att det skulle vara bättre att hoppa upp från marken i en bomlös än att hoppa upp från pall?