Bukefalos 28 år!

ska man våga ta steget???

lovehorses

Trådstartare
I vintras (ca november) hitta jag en häst med stort H som va till försäljning. Pratade med säljaren å de lät så bra. Efter lite funderande så måsta jag säga nej pga att jag va höggravid. De slet jaäätmycket i mitt hästhjärta. Tänkte på hästen flera gånger.Misstänkte att den blivit såld.
I januari va den ut på annons igen. Åh hjärtat smälte igen! Grubblade en massa men slog bort tanken.
Nu har hästen kommit ut igen på försäljning. De känns som om den ropar efter mig! :D Känner mig så kluven med allt, Funderar en massa om de skulle kunna gå ihop. Planerar å funderar...

"problemet" är att jag har en häst redan. JAg har ju barn och familj. KOmmer man att ha tid och råd?

Kände att jag måsta skriva av mig och få lite input kanske...blir inte klok på mig själv...
 
Sv: ska man våga ta steget???

Förstår din beslutsångest

Men jag hade nog inte skffat mig en häst till i din situation.
Såvida du inte är toksäker på att det finns tid och pengar för både hästar och familj.
Att ha häst och vara pressad på både tid och pengar är inte roligt. Det skapar bara en massa stress.
 
Sv: ska man våga ta steget???

Har du hästen hemma eller installad? Tänker på kostnad och tidsåtgång skiljer ju sig lite mellan alternativen när man "lägger till" en häst ;)
Har du pratat med din partner? Vad tycker hen?
 
Sv: ska man våga ta steget???

Jag tycker det är lite stressigt med bara en häst, trots att jag har hästen uppstallad bara några hundra meter hemifrån med fullservice och bara behöver borsta och rida. Skulle inte vilja ha en till. Jobbar heltid och har man och ett barn.
 
Sv: ska man våga ta steget???

Jag har eget stall så de e foderkostnaderna och strökostnaderna som kostar mest. Räknar inte med el och vatten.
Karln e väl lite sisådär med en till häst.:crazy:
 
Sv: ska man våga ta steget???

Det är ju positivt, men tycker ändå att beslutet måste vara gemensamt mellan dig och din karl, då det kommer påverka honom och barnen minst lika mycket som dig.
Det är inte aktuellt att sälja hästen du har nu för att köpa drömhästen? Är det "hästen med stort H" så kanske den är mer "värd" än den du redan har?
 
Sv: ska man våga ta steget???

1900169_10152239142373684_637649241_n.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 199
Senast: Trissa
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 211
Senast: Mickizz
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 020
Senast: akleja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 216
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp