Bukefalos 28 år!

Ska vaccineras idag

Jag är nervös. Tänk om det blir så jobbigt som förra gången? Men den här gången vet jag åtminstone var bedövningsplåstret ska sitta. Jag kommer också att ta lugnande innan trots att den inte riktigt fungerar förebyggande. Och så kommer jag be om att få ligga ner. Boendestödet kommer också att prata för mig så att jag får ligga ner. Förra gången blev jag ju bara behandlad som en i kön och att få ligga ner fanns liksom inte på kartan.

Usch. Jag vill inte det här.
 

Hur lång tid kan det ta innan man känner biverkningar? Jag känner nämligen ingenting. Har inte ens ont i armen den här gången.
När jag tagit vaccinet så har det tagit Max 24 timmar för eventuella biverkningar att visa sig. Jag har blivit stel och öm i armen men kunnat jobba utan problem. Sambon fick inga biverkningar alls
 
När jag tagit vaccinet så har det tagit Max 24 timmar för eventuella biverkningar att visa sig. Jag har blivit stel och öm i armen men kunnat jobba utan problem. Sambon fick inga biverkningar alls
Jag fick feber igår som toppade på 38,9 grader, så jag gjorde inte många knop igår. Jag låg mest i sängen. Fick tvinga mig att äta. Har svettats och frusit i natt men febern har gått ner hyfsat i alla fall. Hade bara 37,4 i morse.
 
Jag fick feber igår som toppade på 38,9 grader, så jag gjorde inte många knop igår. Jag låg mest i sängen. Fick tvinga mig att äta. Har svettats och frusit i natt men febern har gått ner hyfsat i alla fall. Hade bara 37,4 i morse.
Skönt det inte blev värre ändå. Duktigt gjort att ta sprutan. Mår du bättre nu?
 
Vaccin nålar känns ju mindre än ett mygg- knott stick även utan bedövning (och de (mygg och knott) märker man ju inte fören det börjar klia och de har flugit där ifrån.... Sprut rädd kan man låtsas vara när det är blodprov på gång för de känns onekligen när de får sticka 7-8 gånger för att hitta en åder att ta prov ifrån.... Med en duktig sköterska som hittar blodådern på första sticket känns knappt den.
Jag är inte spruträdd längre, men nog sjutton kan det göra ont ibland ändå vid vissa stick - både vid pvk, blodprov och vaccin. Detta även om det går bra direkt. Beror helt på om de träffar på nån smärtreceptor.
Andra gånger känns det inte alls.

Mygg och knott känner jag alltid när de sticker mig, gör ont.

Mvh stucken av nålar minst var 8:e vecka sen snart 10 år, ett tag ett par gånger i veckan i några veckor. Ett tag varannan vecka. Dvs van att bli stucken.
 
Jag är inte spruträdd längre, men nog sjutton kan det göra ont ibland ändå vid vissa stick - både vid pvk, blodprov och vaccin. Detta även om det går bra direkt. Beror helt på om de träffar på nån smärtreceptor.
Andra gånger känns det inte alls.

Mygg och knott känner jag alltid när de sticker mig, gör ont.

Mvh stucken av nålar minst var 8:e vecka sen snart 10 år, ett tag ett par gånger i veckan i några veckor. Ett tag varannan vecka. Dvs van att bli stucken.
Ja och vid ett blodprov är det sticket som gör ont medan det vid enn vaccinering eller annan injektion kan vara det injicerade ämnet som svider eller gör ont då det tar plats inne i vävnaden.

Jag injicerar mig själv i magen och låret med migrän medicin och en av dem gör så satans jävla ont medan den andra knappt känns om jag injicerar långsamt. @Pegasus63
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
966
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 876
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
821
  • Artikel
Dagbok Tittar på "Kan vi bara få njuta" på SVT och slås av tanken av att bara skära ner på allt som inte är nödvändigt och bara njuta. Sluta...
Svar
18
· Visningar
2 221
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp