Jag har pratat med veterinären varje dag sen i söndags, hon hör av sig och frågar hur han mår, om vi kan trappa ner medicinen eller hur jag känner. Just nu vill jag inte det för han är spänd i muskler och hud (och därmed SUR) när det börjar närma sig 12 timmar efter medicin och den går ur kroppen. Det är klart att han är öm i kroppen av spänna sig när han har ont i fötterna. Idag tycker jag att han var piggare, men han hade lite svårt slappna av också. Och både idag och igår har han bråkat med boxgrannar som fått stå som sällskap.
I morgon ska jag ha telefonmöte med den berömda Kerstin för att vi inte kan åka till henne. Så i kväll ska jag skicka bilder till Ultuna på såret och en hårlös fläck han har under magen. Den fläcken tror vi beror på kortisonet också, sånna kan tydligen hundar få, men hästar "får inte dem". Men min häst är ju uppenbarligen inte som alla andra.
Och på fredag kommer fång-veterinären (från distriktarna) ut för att kolla om vi ska trappa ner för att det går bra eller byta till Butta för att han inte svarar tillräckligt på Flunipaste.
Hade en hovslagare som kände på honom igår (inte min men en kompis) och hon tyckte att han inte var så varm och pulsen var inte galen men han var ganska stasad i blodkärlen pga tryck. Hon visade också var man kunde känna eventuell fångrand, och ja, den kändes. Det var liksom ett lite svampigt område ovanför kronranden.
Mirre står med kylbandage (Horze är bättre än Börjes) som jag byter var 45 min, och han äter lite upphöjt för att inte belasta frambenen. Boxen får nytt spån varannan dag. Och jag mockar 4-5 gånger om dagen. Det är typ vår vardag nu. Och jag antar att det kommer vara så här några veckor framöver. Han är så otroligt snäll på Box, det är helt magiskt. Han säger ingenting när maten är slut, bara ställer sig och tittar in i väggen typ. Vill inte vara till besvär. Mitt lilla