Skällande hundar i bil

H

hundar

Var o parkerade bilen utanför ett stort köpcentrum. Hundarna var med där bak så jag öppnade luckan helt o låste grindarna. Börjar gå mot centrum. Efter ca 15 meter så hör jag att det skälls o tycker skallet låter misstänkt igenkännt. Går tillbaka o visst är det min ena hund som skäller. För att dom i bilen intill står vid sin bil.

Vad hade ni gjort?
Sagt åt hunden att hålla klaffen.
Struntat i det o gått in o handlat?

Jag hatar hundar som skäller i bil o då mina hundar ofta sitter i bilen på bruksa vid tävlingar så uppskattar jag inte att dom skäller. Så jag dunkade till i gallret o sa åt henne att hålla käften. Säger till en gång ordentligt o hoppas det räcker för bra tid framöver.
 
Sv: Skällande hundar i bil

Jag hade sagt åt hunden att lägga sig ner/plats/ gå och lägg dig. Gett hunden en uppgift så den inte vaktade bilen istället.
 
Sv: Skällande hundar i bil

Om hunden lyssnar på en tillsägelse, dvs inte börjar skälla igen när du går andra gången hade jag sagt till den.

Är den typen som börjar skälla igen direkt du går igen hade jag nog inte visat att skällandet får mig att återvända. Min kan ge ifrån sig några gälla "lämna mig inte" skall i bilen om vi går bort från bilens baksida. (Går vi framåt är hon tyst.) Då vänder vi aldrig tillbaka, för att hon inte ska få vinning i sitt gläfs.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 343
Senast: Jadzia
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 991
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Jag har 2 hundar, hovawart, en tik på 5 år o en hane på 8 år. Nu har vi fått in en kattunge i huset o behöver tips för hur vi vänjer...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
3 710
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp