skällig hund

alazzi

Trådstartare
Min mamma klagar över att valpen är skällig. Har ni några tips på vad man kan göra?
Valpen är bara 9 veckor än så länge så det är en liten plutt.
 
Tag kontakt med uppfödaren och hör med henne/honom :)
Vad är det för ras på valpen? Vissa raser är ju tyvärr skälligare än andra....
 
Jo mamma har kontakt med uppfödaren men jag ville he lite av era erfarenheter.
Men det verkar inte som om ni har några råd att bidra med :confused:
 
Jag har aldrig haft en skällande valp...men om du vill få tyst på den så säg ett klart och tydligt NEJ!!Om den skäller. Försök sen att aktivera vaplen med något annat tex gå iväg och busa eller något annat kul.Man kan också gå till grunden med det och fråga sig VARFÖR vaplen skäller. I vilka situationer den skäller osv och sedan försöka förebygga det=)Lycka till me busen nu.....men var inte för sträng mot den utan gör allt på ett vänligt men bestämmt sätt :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 952
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 584
Senast: Mabuse
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp