Bukefalos 28 år!

Skänka/donera

Rugge

Trådstartare
Sålde min häst för några veckor sedan och har nu en massa pyrlar kvar i form av täcken, grimmor, träns/tränsdelar, schabrak osv.
ar dåligt koll på olika välgörenhetsorganisation för hästar.
Skulle behöva veta vart jag kan skänka allt jag har kvar.
Orkar inte sälja allt.
 
Sålde min häst för några veckor sedan och har nu en massa pyrlar kvar i form av täcken, grimmor, träns/tränsdelar, schabrak osv.
ar dåligt koll på olika välgörenhetsorganisation för hästar.
Skulle behöva veta vart jag kan skänka allt jag har kvar.
Orkar inte sälja allt.
Ridskolor brukar alltid vara tacksamma att få hästgrejer till sin verksamhet. Kolla med den närmaste. När jag hade en drös av hästgrejer jag ville bli av med så kom det t.o.m. folk från ridskolan och hämtade sakerna hemma hos mig, smidigt.
 
Jag har varit i kontakt med ridskolan här i närheten och visst vill de ha grejer. men när jag ber dem komma och hämta så passar det inte.
Får ej in allt i min bil.
Tycker ändå att de gott kan hämta om de nu vill ha det.
 
Jag har varit i kontakt med ridskolan här i närheten och visst vill de ha grejer. men när jag ber dem komma och hämta så passar det inte.
Får ej in allt i min bil.
Tycker ändå att de gott kan hämta om de nu vill ha det.

Låter rimligt att den som får saker till skänks också hämtar.

Om det finns någon lokal hästloppis kanske du kunde samla ihop grejerna och gå dit och sälja.
Så som du skriver uppfattar jag att du gärna skänker det du får betalt (eller grejerna) till ex v djurskyddet, det kan man ju skriva som "annons" på loppisbordet. Och ställa en burk där folk får lägga pengarna. Låga priser så folk faktiskt betalar något för sig.
 
SVH är väl den som är mest känd. Men finns även en tjej som heter Emelie som hjälper hästar att få en andra chans (tänk typ omplacering), har följt hennes arbete ett tag och tycker verkligen att hon är seriös och duktig på det hon gör! Hennes sida på facebook heter "En hjälp på traven" så om du bor i närheten tror jag hon uppskattar det. :)
 
Jag satte ut en skänkesannons på facebook. Fick svar från en tjej vars stall nyligen haft inbrott, både hon och stallkamraterna var glada över att få fungerande grejer att använda och inte behöva köpa allt nytt på samma gång. Hon kom och hämtade sakerna hos mig, himla smidigt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 509
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 651
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 608
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 754
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp