Bukefalos 28 år!

Skära i kalla pepparkakor?

bettysmatte

Trådstartare
Jag har köpt en färdig pepparkakshusbyggsats men skulle vilja göra lite egen design innan jag sätter ihop delarna. Kan man skära i kalla pepparkaksdelar eller går de bara sönder då? Kanske med sådana små sågar som man karvar pumpor med? Eller något annat?
 
Jag har också sådana byggsatser, färdiggräddade alltså. Tror jag det är svårt utan att det går sönder, men skulle jag prova skulle det nog vara med en sågtandad kniv och lätt hand.
 
Hur mycket egen design vill du göra?
Vi tog rivjärn för att göra fasade knivskarpa husknutar ett år ;)
Men att dela en färdig vägg t.ex, det tror jag är svårt. Möjligen som SaraXX skriver - sågtandad kniv och lätt lätt hand.
 
Jag har också sådana byggsatser, färdiggräddade alltså. Tror jag det är svårt utan att det går sönder, men skulle jag prova skulle det nog vara med en sågtandad kniv och lätt hand.
Tror också att det är svårt... Jag har en fantasi om att sätta ihop två byggsatser och göra ett tvåvåningshus. Det är raka snitt jag skulle behöva göra i så fall.
 
Hur mycket egen design vill du göra?
Vi tog rivjärn för att göra fasade knivskarpa husknutar ett år ;)
Men att dela en färdig vägg t.ex, det tror jag är svårt. Möjligen som SaraXX skriver - sågtandad kniv och lätt lätt hand.
Skära av en gavel, till exempel...
 
Frågan är om det skulle gå att lägga biten i kläm mellan platta grejer, skärbrädor/kakelplattor/böcker, med en liten glipa där man ska kapa. För stabilitet liksom.
 
Fasen, nu blev jag inspirerad att bygga om mitt pepparkakshus :angel:
Typ så? :rofl:

20221216_214522.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få...
2
Svar
35
· Visningar
2 381
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 235
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 866
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 424
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp