Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Ja, jag hade nog varit rätt knäckt. Vi har ju faktiskt läst om människor som blivit behandlade såhär i Dejtingtrådarna.
Precis. Det finns liksom flera nivåer här, såklart så bör det lyftas att det är negativt och destruktivt för en själv att ställa upp på sex fast man egentligen inte vill. Men här återfinns ju också elaka och respektlösa kommentarer om personen i fråga, som han troligen hade blivit sårad av att läsa. Som jag skrev innan så berättigar inte att man haft otur i dejting att bete sig som ett as mot nästa person man är med.
 
För att han är kille?
Om du får en son förväntar du dig alltså att han som vuxen kommer medvetet ha sex med kvinnor som egentligen inte vill ha sex med honom, för att han är man? Och om det blir en dotter är det sådana relationer hon förväntas ställa upp på? (Om vi antar heterosexualitet, men skadliga värderingar kan ju föras vidare även annars.) Jag tycker som sagt inte det här verkar som en bra situation att skaffa barn i. Du har normaliserat övergrepp och osunda relationer, det är inte bra för barn att växa upp i och du borde ta itu med alla dina skeva uppfattningar om relationer och om dig själv innan du får barn i en kass relation.
 
Att han skulle tvinga sig på mig så är det inte. Jag är ju med på det
Men du får väl ändå hålla med om att det är jävligt skevt att ha sex med någon som inte är intresserad?!

Om jag är intresserad av en man som visar sig vara ointresserad av mig. Då får jag ju helt enkelt tacka för mig och gå vidare. Jag kan inte försöka förföra honom och hoppas att han går med på sex.
 
Men du får väl ändå hålla med om att det är jävligt skevt att ha sex med någon som inte är intresserad?!

Om jag är intresserad av en man som visar sig vara ointresserad av mig. Då får jag ju helt enkelt tacka för mig och gå vidare. Jag kan inte försöka förföra honom och hoppas att han går med på sex.
Jag har aldrig träffat en man som inte velat ha sex oavsett. Vart träffar ni dessa män, i kyrkan?
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 032
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 331
Senast: Jeps
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
826
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp