Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Va? Vi kommer ju självklart ha sex.

Han verkar ju beredd på det eftersom vi fortfarande ses så.

Jag vill inte vara ensam och han är snäll mot mig, vi har kul ihop osv.

Han vet att jag inte är attraherad

Att han skulle tvinga sig på mig så är det inte. Jag är ju med på det

Men herregud, har ingen av er härinne ställt upp på sex någon gång?
Alltså, förstår du vad det här verkar vara för en person? Han struntar i att du inte är attraherad av honom på något vis, han struntar i att du inte vill ha sex eller inte är intresserad av den biten och ändå kör han på?

Är det verkligen en pappa du vill ha till det här barnet? En som bryr sig så lite om sin ev partners känslor? Som tycker det är okej att ha sex med någon som "ställer upp"?

Kort sagt så låter det inte som en trevlig person övht faktiskt.
 
Jag har aldrig träffat en man som inte velat ha sex oavsett. Vart träffar ni dessa män, i kyrkan?
Du behöver inte ha den tonen.
Jag går enbart i kyrkan om jag får personlig inbjudan (bröllop, dop, begravning). Men de som går i kyrkan tycker att det är en viktig samlingsplats för dem.

De män jag träffar/träffat har hög integritet (det är viktigt för mig) och ser inte sex som något man måste ha, oavsett. Jag delar den inställningen och tycker kvalitet är viktigare än kvantitet även i det hänseendet.
 
Men herregud, har ingen av er härinne ställt upp på sex någon gång?
När jag va yngre så ja jag ställde upp på sex, det förstörde mycket i varje förhållande det hände

Jag har för övrigt varit på din killes sida även om barn inte var inblandade. Jag var kär och han tyckte om mig, han va hela tiden ärlig med att han INTE va kär men sa att han ville va tillsammans ändå.

Jag gjorde slut med honom efter drygt ett halvår, bara för att jag va kär så betyder inte det att ett förhållande med honom va värt mer än försöka hitta nån som faktiskt va kär i mig med. Jag gissar att din kille kommer känna likadant om ett par månader.
 
Men herregud, har ingen av er härinne ställt upp på sex någon gång?
Jag har inget emot att ibland, även om jag inte är på topphumör och sugen i stunden, vara bejakande MEN det är för att jag vet att jag ganska snart ställer om och det blir inte självuppoffrande. Det jag vänder mig mot, som du väl noterat vid det här laget, tycker att det är okej att skriva att du inte tycker att personen är attraktiv och någon du nöjer dig med, trots att du själv skulle ta illa vid dig om det var omvänt.
 
Men herregud, har ingen av er härinne ställt upp på sex någon gång?

Det är nog mer en inställningsfråga. Jag har aldrig tänkt på det som att jag "ställer upp på sex". Jag behöver inte vara supertänd eller vara den som tar initiativet. Jag kan ha lite gött vardagssex utan att tänka på det som att "jag ställer upp". Och det är likadant för honom, han behöver inte vara supersugen men ändå tycka det är kul att tillfredsställa mig om jag är superkåt.

Precis som jag kan vara helt ointresserad och föreslå att vi kör imorgon bitti istället och ställer klockan en halvtimme tidigare än uppstigning.
 
Alltså, förstår du vad det här verkar vara för en person? Han struntar i att du inte är attraherad av honom på något vis, han struntar i att du inte vill ha sex eller inte är intresserad av den biten och ändå kör han på?

Är det verkligen en pappa du vill ha till det här barnet? En som bryr sig så lite om sin ev partners känslor? Som tycker det är okej att ha sex med någon som "ställer upp"?

Kort sagt så låter det inte som en trevlig person övht faktiskt.
Jag har svårt att tänka mig att det är en person som kommer att värna speciellt mycket om barnets känslor heller. :down:

Barn behöver mycket mer än bara mat, kläder och en bostad.

Känslomässig stabilitet och förmåga att ta hänsyn hos föräldrarna är lika viktigt som materiella aspekter.
 
Det är nog mer en inställningsfråga. Jag har aldrig tänkt på det som att jag "ställer upp på sex". Jag behöver inte vara supertänd eller vara den som tar initiativet. Jag kan ha lite gött vardagssex utan att tänka på det som att "jag ställer upp". Och det är likadant för honom, han behöver inte vara supersugen men ändå tycka det är kul att tillfredsställa mig om jag är superkåt.

Precis som jag kan vara helt ointresserad och föreslå att vi kör imorgon bitti istället och ställer klockan en halvtimme tidigare än uppstigning.
Å andra sidan har du knappast gått in relationen totalt likgiltig till din partner.
 
Å andra sidan har du knappast gått in relationen totalt likgiltig till din partner.

Nej, för mig är känslor viktiga. Jag lever hellre själv. Punkt. Så för att jag ska gå in i en relation krävs det ett rejält känslomässigt engagemang för att vara värt det. Och samma från hans sida, annars hade det inte varit mödan värt.

Det är lättare, enklare och mindre komplicerat att leva själv (med en sidorätt av karl någongång ibland när behovet faller på), allt annat kräver att det verkligen gör oss bägge till bättre versioner av oss själva.
 
Alltså, förstår du vad det här verkar vara för en person? Han struntar i att du inte är attraherad av honom på något vis, han struntar i att du inte vill ha sex eller inte är intresserad av den biten och ändå kör han på?

Är det verkligen en pappa du vill ha till det här barnet? En som bryr sig så lite om sin ev partners känslor? Som tycker det är okej att ha sex med någon som "ställer upp"?

Kort sagt så låter det inte som en trevlig person övht faktiskt.
Grejen är väl att det kanske inte är "värre" än att personen kanske tänker att han aldrig kan få någon som är fullt ut attraherad av honom heller, så han accepterar förutsättningarna därför. Ungefär som TS.
 
Jag avundas alla som träffat sitt livs kärlek och lever lyckliga. Jag var inte en av dem. Jag fick ta det som erbjöds.
 
Grejen är väl att det kanske inte är "värre" än att personen kanske tänker att han aldrig kan få någon som är fullt ut attraherad av honom heller, så han accepterar förutsättningarna därför. Ungefär som TS.

Två ganska olyckliga människor vars förväntningar på livet inte infriats utan som nöjer sig med varandra för att de inte vill vara ensamma kan vara ganska dåliga förutsättningar att bli bra föräldrar. Och då hamnar ofta barnet i kläm. Men det är min tolkning av vad som skrivits.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 033
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 334
Senast: Jeps
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
826
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp