Bukefalos 28 år!

Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Två ganska olyckliga människor vars förväntningar på livet inte infriats utan som nöjer sig med varandra för att de inte vill vara ensamma kan vara ganska dåliga förutsättningar att bli bra föräldrar. Och då hamnar ofta barnet i kläm. Men det är min tolkning av vad som skrivits.
Ja är det såå fel då?
 
Två ganska olyckliga människor vars förväntningar på livet inte infriats utan som nöjer sig med varandra för att de inte vill vara ensamma kan vara ganska dåliga förutsättningar att bli bra föräldrar. Och då hamnar ofta barnet i kläm. Men det är min tolkning av vad som skrivits.
Tyvärr kan det bli så att föräldrarnas förhoppningar överförs på barnet, som sedan som vuxen ganska ofta gör en kraftig revolt mot alla krav och förväntningar.
 
Ett barn kommer inte heller att vara förnöjsamt och snällt hela livet.

Det kommer att trotsa dig, det kommer att gräla med dig, det kommer att säga att du är pinsam, ful, lagar konstig mat. Det kommer att lämna dig när det fyller 18-20 och då blir du ändå ensam igen.

Jag vill nyansera bilden av att alla dina problem löser sig om du blir förälder. Om du får barn kommer dina nuvarande problem att finnas kvar PLUS att du får nya som du måste ta tag i.

Väldigt få saker löser sig av sig själv, man måste kavla upp ärmarna och ta tag i saker även om det är jobbigt.
 
Hm, tänker att det här nog inte är en så bra idé. Eftersom barn primärt lär sig genom modellinlärning (de gör som föräldrar gör, inte som föräldrar säger) kommer barnet att få en syn på relationer som en affärstransaktion där man håller ihop för att man vinner på det. Inte för att man mår bra av gemenskapen och omvårdnaden om varandra.

Barnet kommer att märka att det inte finns någon riktig värme mellan dess föräldrar, var så säker.

När det gäller konflikter i den här relationen du nu är i, så ja, även ni kommer att ha sådana. Just nu är ni inne i en fas där ni vill visa upp era bästa sidor för varandra och komma överens.

Om typ ett halvår kommer nästa fas, då det igen blir viktigare att hävda sin egen personlighet och sfär. Tänk om den här mannen inte alls är vad du tänkt dig om det blir konflikter? Alla har ju lite olika sätt att gräla och reda ut saker efteråt.

Nej, tänk dig noga för. Kanske du kunde gå till en kurator eller psykolog för att få bolla dina tankar om moderskap och relationer med en utbildad person? Det är stora frågor och jag förstår att det inte är lätt.
Det är ju definitivt skillnad på att skaffa barn med en vän och en som fanns tillgänglig.

Jag skulle vilja påstå att det viktigaste är att föräldrarna till ett barn är vänner. Oavsett om de är i ett förhållande eller inte.
 
Det är ju definitivt skillnad på att skaffa barn med en vän och en som fanns tillgänglig.

Jag skulle vilja påstå att det viktigaste är att föräldrarna till ett barn är vänner. Oavsett om de är i ett förhållande eller inte.
Ja absolut. Även mellan vänner finns det värme och omsorg om varandra. En vilja att den andra ska ha det bra.
Det är den bästa utgångspunkten för att ta hand om ett barn.
 
Jag tänker att det är väldigt många som ställt upp på sex för husfridens skull minst en gång. Det är också många av oss som insett vilken skada det gör på en som person. Jag tappade lusten helt för att sexet inte var bra, eftersom jag inte egentligen ville. Min partner ville ha sex och gjorde sitt bästa för att pusha till det och bara kroppen öht svarade lite hade vi sex. Helt njutningslöst för mig. Vilket blev inlärt att sex inte är gött därför ville jag aldrig.

Ju mer bra sex jag hade där jag lyssnade på min kropp och väntade in att jag verkligen ville, desto mer återfann sig lusten.

Sex är både komplicerat och jättelätt. Det är tyvärr alldeles för lätt att göra våld på sig själv genom att acceptera sex man inte egentligen vill ha.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 945
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 906
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 198
Senast: Jeps
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
806
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp