Bukefalos 28 år!

Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Ser inget fel med att två kompisar bestämmer sig för att skaffa barn tillsammans.
Finns minst en sida på Facebook där folk söker medföräldrar.
 
Ser inget fel med att två kompisar bestämmer sig för att skaffa barn tillsammans.
Finns minst en sida på Facebook där folk söker medföräldrar.

Inte jag heller. Men det gäller att båda har samma syn. Om någon part går och hoppas på kärlek och tvåsamhet ser jag inte att det blir särskilt bra för någon inblandad, särskilt inte barnet. Men om man har en stabil vänskapsrelation sedan några år där romantik inte är med i ekvationen, kan det vara ett extremt mycket bättre val än alternativet att på nån månad hoppas bli kär och skaffa barn med nån random partner.
 
Nu har jag inte hittat ett sånt förhållande och för nöja mig med det näst bästa såklart
Alla hittar inte en partner man älskar och vill leva resten av sitt liv med. Ska jag behöva leva ensam då?
Men du hittar massor av personer vars önskan är att leva i en livslång relation med någon som inte älskar dem?
Eller har du som utgångspunkt att lägga upp hela relationen som ett stort bedrägeri?

Du undviker hela tiden att svara på hur du och mannen har talat om er relation.
Vet han eller vet han inte att du ser på honom som ett tröstpris som ska ersätta att du inte har hittat någon som du egentligen vill ha?
Det är helt avgörande för all framtidsplanering, oavsett om det är med eller utan barn. Om han inte är med på att leva utifrån premissen tröstprisrelation så måste du beakta vad som kommer hända den dag han inser att det varit din avsikt hela tiden.
 
Den här tråden är ärligt talat det sjukaste jag läst på länge.

Snälla @Ramlösa läs igenom dina inlägg igen och förstå hur stört det faktiskt är.
Håller med!

Och TS, du måste förstå att det inte är att du funderar på att skaffa barn som vi reagerar på i första hand. Det är att du utnyttjar en annan person, genom att lura vederbörande att du har känslor för honom bara för att få det du egentligen vill ha. Inser du inte hur fruktansvärt elakt och respektlöst det är? Hade ni varit överens om det, om det antingen var någon du känt länge och haft diskussionen uppe med eller som någon skrev annonserat i nån Facebook-grupp som är avsedd för ändamålet hade det varit en annan sak. Men du tänker helt kallt vara med den här personen bara för att komma åt hans spermier och för att du har fått för dig att det är bättre för barnet med en pappa (är definitivt inte sant i många fall).
 
Det här med att "nöja sig" när man inte fått något "bättre"... Jag har försökt dejta män i öppna förhållanden som nästan alla uttryckt saker som "min primärpartner har så mycket enklare än jag att hitta folk", "min flickvän kan bara välja och vraka" osv och jag tror ärligt talat inte att de förstår hur det känns för mig att höra. Jaha? Så... Jag är något du får nöja dig med? Du kan inte välja och vraka, så du väljer mig? Sånt syns och förstås mellan raderna, i små kommentarer. Hoppas verkligen han plockar upp och lämnar detta snarast!
 
Håller med!

Och TS, du måste förstå att det inte är att du funderar på att skaffa barn som vi reagerar på i första hand. Det är att du utnyttjar en annan person, genom att lura vederbörande att du har känslor för honom bara för att få det du egentligen vill ha. Inser du inte hur fruktansvärt elakt och respektlöst det är? Hade ni varit överens om det, om det antingen var någon du känt länge och haft diskussionen uppe med eller som någon skrev annonserat i nån Facebook-grupp som är avsedd för ändamålet hade det varit en annan sak. Men du tänker helt kallt vara med den här personen bara för att komma åt hans spermier och för att du har fått för dig att det är bättre för barnet med en pappa (är definitivt inte sant i många fall).
Jag luras inte, har sagt att jag inte är kär i honom herregud
 
Jag skulle vilja påstå att när man bara känt varandra i någon månad så är det inte möjligt att älska varandra. Då handlar det om passion och förälskelse.
Lev med honom någpt år och se var ni hamnar innan ni tar något viktigt beslut.

Jag själv har alltför lätt att bli förälskad. Jag blir helt förblindad och önskar att nästa gång få lära känna mannen ordentligt först, och därifrån att kärleken utvecklas.
 
Men ni har helt krasst inte känt varandra så länge. Han kan hoppas att du kommer få känslor för honom längre fram. Är han kär i dig hittar han förmodligen på tretusen ursäkter till att du inte känner lika mycket för honom (än).

Kan du svara på frågan folk ställer hela tiden och som du konstant duckat? Har du sagt till honom att du inte är kär i honom, att du bara ställer upp på sex för att man ska ha sex och för att dina tjejkompisar tydligen också förnedrar sig med att ha sex av någon slags uppoffring? Att du vill ha barn med honom, men enbart för att du vill ha barn och han verkar vara en vettig person (vilket du inte kan veta efter så kort bekantskap)?
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 986
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 971
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 277
Senast: Jeps
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
817
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp