Bukefalos 28 år!

Skaffa barn med någon man inte är kär i?

För att vi har pratat en massa, samt varit med varandra i 4-5 dgr i sträck.

Så du vet att han är bra pappamaterial för att ni tillbringat mindre än en semestervecka ihop?

För att återgå till trådstarten: lev ihop i ett år och fatta beslut efter det. Troligen kommer du inte att mäkta med att leva med någon du inte älskar och inte är attraherad av, i en sexuell relation, så länge.
 
Kanske bäst att vänta lite med barn tills man blivit vuxen och hittar en partner man älskar och vill leva resten av sitt liv med (vilket självklart kan ändras med tiden men det bör vara grundmålet)
Låter som att TS är väldigt ung och naiv.
 
Hm, tänker att det här nog inte är en så bra idé. Eftersom barn primärt lär sig genom modellinlärning (de gör som föräldrar gör, inte som föräldrar säger) kommer barnet att få en syn på relationer som en affärstransaktion där man håller ihop för att man vinner på det. Inte för att man mår bra av gemenskapen och omvårdnaden om varandra.

Barnet kommer att märka att det inte finns någon riktig värme mellan dess föräldrar, var så säker.

När det gäller konflikter i den här relationen du nu är i, så ja, även ni kommer att ha sådana. Just nu är ni inne i en fas där ni vill visa upp era bästa sidor för varandra och komma överens.

Om typ ett halvår kommer nästa fas, då det igen blir viktigare att hävda sin egen personlighet och sfär. Tänk om den här mannen inte alls är vad du tänkt dig om det blir konflikter? Alla har ju lite olika sätt att gräla och reda ut saker efteråt.

Nej, tänk dig noga för. Kanske du kunde gå till en kurator eller psykolog för att få bolla dina tankar om moderskap och relationer med en utbildad person? Det är stora frågor och jag förstår att det inte är lätt.
 
Kanske bäst att vänta lite med barn tills man blivit vuxen och hittar en partner man älskar och vill leva resten av sitt liv med (vilket självklart kan ändras med tiden men det bör vara grundmålet)
Låter som att TS är väldigt ung och naiv.
Alla hittar inte en partner man älskar och vill leva resten av sitt liv med. Ska jag behöva leva ensam då?
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
777
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 572
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Medryttare under sommaren

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp