Skaffa domän till hemsida.

Sorbe

Trådstartare
Det är väl ett gäng här som har domän till hemsida? .se adress och så.

Tänkte bara fråga lite att om jag bara väljer adressen, visst kopplar man den till en sida där jag har allt? Vi säger typ freewebs.com/blablabla/index.html Om jag sedan flyttar sidan till geocities.com/blablabla/index.html kan man då enkelt ändra så min adress blablabla.se fungerar på den nya sidan istället? Alltså bara byta?

Sv: Skaffa domän till hemsida.

Den här ska ligga på Datorer.

Vissa domänföretag har vidarepekningstjänster. Dock tycker jag att det är ganska lönlöst att rikta en domän mot Freewebs/Geocities/andra reklambaserade tjänster. Bättre då att köpa ett paket om domän + webhotell och lägga sidan på webhotellet. Enklare för alla.

Nja, freewebs.com visar inte reklam om man kommer in från en .se adress eller liknande.

De har en störig liten rad längst ned på sidan - " Create a free website like this! Try Freewebs.com" - samt en "Bookmark & Share"-meny som jag gärna hade sluppit ha på min domän.

Som sagt, den visar sig inte om man kommer från en annan adress. Sen går det att uppgradera så man slipper reklamen. :idea:

Håll dig snälla till ämnet.

Jo, den syns. Även om man kommer via en .se-domän. Och i stället för att uppgradera Freewebs kan man lägga pengarna på ett riktigt webhotell.

På vilket sätt avviker jag från ämnet? Jag besvarar din fråga och ger dessutom synpunkter utifrån mina kunskaper i ämnet. Jag hade kunnat skita i det.

(Vidare så, på den tiden jag hade en domän som pekade till en annan webadress - i mitt fall webkontot hos min internetleverantör - så fick man inte peka om domänen hur som helst och det kunde dessutom kosta extra.)

Nej, det syns inte alls. Eller i alla fall gör det inte det på mina hemsidor som ligger där.
Fast som sagt bättre att lägga pengarna isof på någon vettigare sida.

lojs.jpg

*knapp*

Grejen med freewebs är väl att man själv ska lägga in reklamen enligt reglerna? Således syns den inte hos vissa eftersom de helt enkelt inte lägger in reklamen.

Kan ha fel, har inte freewebs själv, utan fick höra det för typ evigheter sen...

Då faller ju hela grejen med reklamfinaniserade gratishotell, så det tror jag inte. Såhär står det i deras TOS:

All non-premium members are required to have the Freewebs Toolbar on their website. This adds a small strip at the top of your website with additional features for your site like bookmarking, tell-a-friend, and search. There will also be a small text link at the bottom of your site linking back to Freewebs.com. Users can upgrade their user status to premium status for less than a dollar a month. Other restrictions apply to all non-premium accounts including a maximum limit of 100 files per account, and unavailability of several site add-ons and extras. In addition, sites that have not signed up for any premium services or registered a domain name will automatically have banner advertisements inserted at the top of the site. Members can remove the banner ad and the Toolbar at any time by signing up for any of our paid services starting at less than $2 per month.

Vad gäller det fetstilta: För ca. 500 kr./år kan man få domän + webhotell inkl. "addons and extras" (t.ex. PHP) vars enda begränsning är storleken på serverutrymmet (brukar börja på 1 GB) i stället för antalet filer.

Det där är inte jämförbart för den layouten är skapad av freewebs själva. Gör man däremot en egen html layout där så kan man skippa deras reklam genom att byta till en annan adress. Ex.
29yjzsy.jpg

När det annars skulle sett ut såhär:
2rolv2e.jpg

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
748
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 890
Senast: monster1
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 492
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 537
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka