Skakande föl - rapport

Alexandra_W

Trådstartare
Ni som minns det skakande fölet kanske vill ha en rapport.

Har inte skakat alls oavsett på 3-4 veckor. Igår gick hon ute i isande kallt höstregn hela dagen och kom in dyblöt, varm och skakfri.

Så, jag vet inte om jag törs tro på det själv, men det kanske växte bort Känns lite skumt att det blev värre och värre och värre och sen över en natt bara var BORTA? Men so far so good :banana: :bow:
 
Grattis!! Bara att hålla tummarna då :bump:

Kanske en släng av falsk krupp :o som småbarn kan få, det blir värre och värre och en natt när kulmen är nådd blir de blå och sedan kommer det aldrig mer igen och barnen fria och kan sova gott :idea: :confused:

MVH/
 
Vad skönt!
Nu kanske du kan fá koppla av lite.....
M V H Lotta
 
Har du missat de trådarna? :angel:

Hon har lyckats med något nytt såklart. Kom in från hagen med en krona med en benhård svullnad på ut och insida. Kändes och såg precis ut som stora pålagringar a la ringkota *paniik* In på klinik och vet var rejält bekymrad med och höll ju med om att det onekligen verkade vara stora pålagringar.

In på röntgen och inga pålagringar och fin tillväxtzon men hade klart fått en rejäl smäll. En blödning i benet/benhinnan och en liten oregelbundenhet dorsalt kronbenet. Hem och helst bara skritta i hage 2 veckor, återbesök igår. helt oförändrat och rtg visade ingen föränding av det vi hittade sist men nu syntes en utlinjering och oregelbundenhet i ligamentsfästena. Ultraljud avslöjade att det ligger vätska och trycker ut ligamentsfästena. Ligamenten och senorna är såvitt de kan se oskadade.

Sålänge hon inte blir sämre så är det hagvila, helst utan bus (haha - säg DET till en fölis) och väntan. Minst tre månader fick jag räkna med enligt vet men kunde ta upp till ett år om jag hade otur.

Nu kändes ju 3 - 12 månaders hagvila inte så farligt på en sjumånaders fölis dock *phew* Hade ju inga direkt andra planer för henne. På en ridhäst hade det däremot varit ett ganska nedsående besked.

Prognosen god, hon är inte varm, öm eler halt.

Bli hon sämre ska hon in igen.

Mattes lilla oycksfågel och försäkringsbolagets mardröm, och blott sju månader gammal ;) Fast hennes försäkring har redan lönat sig *sucka* Fått tillbaka mer än jag lagt ut i årspremie. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 070
Senast: Iamia
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 588
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 778
Senast: paradiset
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 754
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp