Skaklar till rissla...

Sirpafinnen

Trådstartare
Vi har fått en rissla utan skaklar och undrar nu hur det ska se ut på själva skaklarna, ändarna man sätter fast i risslan alltså. På risslan finns bara en slags krok med böj på, en bit bakåt ovanpå respektive med. Så vi vet vad vi ska leta efter eller om det går att fixa till själv. En bild kanske? :)

Sv: Skaklar till rissla...

Sambon har ju digitalkameran... :devil:
Sitter kroken med böj på en svängel? På min rissla är det en plattjärnsavslutning på skackeln som avslutas med en ring, som man vrider in över kroken, funkar skitbra!

Ska försöka övertala digitalkamerans ägare om ett litet fot :rofl:

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 450
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: NilHe
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 785
Senast: julgrisen
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 736
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka