Skapa en liten hemsida!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Flipperus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 584
F

Flipperus

Hej hej! Jag skulle behöva lite tips på vart man kan göra hemsidor lite enkelt och lätt! Jag och en kompis har tänkt göra en hemsida för stallet, men vet inte riktigt vart vi ska börja? Någon som har lite tips och idéer på vad man kan ha med på sidan, utseende och vart man kan fixa en hemsida? :)

Alla idéer är välkomna så länge det inte är massa påhopp och negativa kommentarer. :angel: :bow:

Sv: Skapa en liten hemsida!

insåg just att jag glömt kolla ifall det redan finns trådar om det här, ifall det finns så kan någon liten söt moderator ta bort det här eller vad dom nu vill göra med den. :) länka isf gärna ifall det finns.

eftersom det är en verksamhet som skall ha hemsida så gäller således inte privatpersonsabbonemang på servrer.. så gratissajter går inte att använda..

jag skulle bygga utifrån ett cms, ett webbsaerat användargränssnitt som gör att vem som helst utan kunskaper klarar av att publicera bilder/text på hemsidan utan problem.. wordpress fungerar bra, omän det i grund och botten är ett bloggverktyg.

Hur kan du utgå från att det är en verksamhet med ledning av vad TS skriver?

Om du kollar TS övriga inlägg så är det med största möjliga sannolikhet en tjej runt 15 år och det rör sig förmodligen om stallet där hon har hästen.

Fast jag tror nog som Tjôta att hon vill göra en privat hemsida om sig, sin häst och stallet den står i, och inte en stor officiell hemsida för en förening.

JAA! :bow:

KL
Jag och en kompis planerar att göra en sida där vi skriver lite om vad som händer, om hästarna, om oss o.s.v, lite bilder och allt. Inte en stor för heela skiten, bara något litet, att börja med.. Vet liksom inte vart man borde fixa det? :confused: Är liksom inte så inne i det här med "oooh kom så gör vi en skit bra hemsida!! :'D" ... Förklarar lite luddigt men hoppas ni förstår något ungefär vad jag menar.. :angel:

Jag antog det. :D

http://www.webs.com kanske kan vara något? Där finns möjlighet till bl.a blogg, galleri, gästbok osv. :) Ganska enkel att komma igång också, och helt gratis.

Jag föreslog webs endast för att jag föredrar det framför zoomin som I MINA ÖGON är bara blaj.
Jag gillar det alltså inte, och föreslog därför något annat.

Jag föreslog webs endast för att jag föredrar det framför zoomin som I MINA ÖGON är bara blaj.
Jag gillar det alltså inte, och föreslog därför något annat.

Okej och?

Jag föredrar ingen av de nämnda men tycker zoomin verkar ganska populär. Själv konstruerar jag gärna sidorna från grunden.
Är inte alla förslag välkomna?

Ursäkta att man lånade knappen och glömde *kl* då om det var problemet..

Senast ändrad:

jag har gjort en nostalgisida till "min" ridskola på DinStudio, som är en sida där du har mallar och i princip bara behöver ladda upp bilder och skriva text.
Kostar en del (nästan 800 per år), men det är det värt för det är jättebra support (man får svar inom 24 timmar).

Senast ändrad:

Okej och?

Jag föredrar ingen av de nämnda men tycker zoomin verkar ganska populär. Själv konstruerar jag gärna sidorna från grunden.
Är inte alla förslag välkomna?

Ursäkta att man lånade knappen och glömde *kl* då om det var problemet..

Men oj. Tagga ner.

Du behöver inte lägga dig till med nån attityd bara för att jag förklarade mig, när jag uppfattade ditt inlägg som ett svar på mitt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 981
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 308
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 843
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 490
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka