skärmen är åt fel håll!!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 13 862
M

MalinArnells

har råkat trycka på nån knapp så att skärmen har vänt på sig. hur gör jag för att få tillbaka den till rätt läge? för just nu står den på högkant å jag har snart nackspärr!

Sv: skärmen är åt fel håll!!

Beroende på hårdvara finns en del olika sätt:
Ctrl + Alt + Piltangent (upp brukar vara normalläget)
Alt Gr + Piltangent

..Eller så kan du högerklicka på skrivbordet, välja Egenskaper, välja tabben Inställningar och sedan knappen Avancerat. Där bör det finnas en flik som heter Rotation, välj lämpligt alternativ :)

Annars kan du testa att trycka ned alla tangenter samtidigt och hoppas på det bästa :D

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 465
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka