Bukefalos 28 år!

Skarp i psyket!

oj flåt inte riktat mot dig skrev o tänkte samtidigt :D
har du testat ge henne munkpeppar?? det skall lindra hormonerna på dom så dom lugnar sig. funkade jätte bra på min ena häst ;)
 
Denna häst är verkligen inte rädd och osäker det kan jag garantera er, hon kommer från en jättesnäll travtränare så inte har hon fått nån stryk inte.
Jag har mesat tillräckligt med henne nu och hon tycker inte om när jag pysslar med henne.
Hon är en riktig jäkla bitch och jag tror att den enda lösningen är att jag ger henne en jävel när hon håller på som hon gör.
Och NEJ innan jag får en massa påhopp, jag är ingen djurmisshandlare ;)
Hon är på tillridning nu och han hade gett henne en redig jävel när hon bet honom och nu gör hon inte det längre...mot HONOM..mej surar hon mot som aldrig förr!
Så det ska bli andra bullar när hon kommer hem om en vecka!
O visst ska hon bli omkelad..OCKSÅ!
 
En del hästar gillar inte att bli kelade med....jag har en kompis som har en 4 års märr som hon fött upp själv....hon HATAR att bli pysslad med...man får göra det som "skall göras" men hon blir direkt otålig om hon får stå på gången för länge...
en gång gjorde kompisen en fläta i pannluggen på henne, hon blev helt galen....dom fick vara 3 man för att få bort den :rofl: :rofl:
den andra hästen hon har kan stå och bli ompysslad 24 timmar om dygnet och han bara njuter.....
på märren så tror jag att stammen har viss betydelse, hon är e Speedy Tomali och han lämnar en hel del skarpa hästar.
 
Okej min är ju efter Mr Drew och undan Macki Gambler!
Det går tyvärr inte att fläta hennes lugg heller, har testat och hon blev fly förbannad! :crazy: :D
 
Har själv ett sådant sto (egen uppfödning). Hon var hård i psyket redan som föl och blev skarp i treårs åldern. (Ingen av mina andra uppfödningar är på detta sätt)
Att hantera henne går bra, bara man följer vissa rutiner och regler. Att slå denna häst hjälper inte speciellt mycket då hon är så hård att hon inte direkt tar åt sig. (får dock smäll om hon lyckas bita)
Denna häst gillar inte att bli ompysslad utan man får snabbt dra över henne med borsten och sedan på med sadeln. Att pyssla om henne i boxen går inte förrutom att lägga på täcke. Man får inte putta på henne i boxen för då är man på ett ögonblick fastnaglad intill väggen med ett par hovar i magen.osv
 
vilka läskiga hästar det är ni pratar om! jag skulle aldrig våga hantera såna hästar utan en riktigt tjock jacka på mig, och att de stod uppbundna... men sen beror det väl på hur pass man känner hästen, antar jag.. en del hugger ju bara i luften utan att bita, men ändå..
 
Han har väl ett rykte om att lämna skarpa avkommor...tydligen även som morfar då
nu har jag inte kollat men var inte ha e:pershing, och pershing i sin tur e Nevele Pride...
NP är ju känd för sitt humör :angel:
Pershing själv lämnade ju trevliga avkommor oftast men blodet har nog gått igenom ändå på en del avkommor(som Macken då)
 
Jag är inte ett dugg rädd för henne men jag börjar tycka att det är jobbigt att ha det så här, fast hon har iaf inte sparkat sen jag slog henne med grepen i baken när hon sparkade mot mig i boxen, ush vad hemsk jag låter nu :crazy: :D
Men det är inte så illa som det låter, jag slog inte henne hårt!
 
Det är väl klart att du får klippa till henne om hon hotar dig med att sparkas. Ingen häst är så dum att den inte fattar en grep i rumpan :D.
 
Hej linzan!
Jag känner igen det där betendet från min förra häst och du vet ju hur hon va...

Kram Rocco
 
Mitt travsto har bitit mig en gång och då small det kan jag lova, EN gång, och hon stod som ett frågetecken och bara glodde på mig! :D Hon har ALDRIG bitit mig igen, hon kan lägga öronen bakåt men hon gör inget. Inte är hon rädd för mig heller, världens socialaste häst. :love:

Det gäller att vara ledaren över hästen. Se på hästar i hagen, inte fan ser man en ranglåg häst hota och bita en ranghög!

Att läxa upp hästen i boxen gör ingen nytta, det är sånt som gör hästar rädda. Smacka till henne en gång och ryt till när hon biter dig, inte annars.
 
haha jo lilla mirabelle kommer man ju ihåg, tyvärr så var hon en redig ängel om man jämför med Macki, har aldrig mött en så sur och negativ häst innan!
 
Då måste hon vara jäkligt hemsk om hon är värre än mirabelle.....

Hoppas att det löser sej!

Kram
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 202
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 096
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 084
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp