Midnight
Trådstartare
Jag har en liten dam som just nu går på vanligt tredelat som hon trvis bra med. Det fungerar jättebra vid dressyr, och ibland vid hoppning. Men när man är ute i skogen och hon kanske har vilat dagen innan eller om hon blir jättehetsig när man hoppar känns det inte speciellt roligt att ta så pass mycket som jag måste i munnen. Det här inträffar endel när jag är ute i skogen såhär vintertid när hon är klippt = mkt pigg.
Så frågan är alltså vad som är snäppet skarpare? Jag vet att det handlar om lyhördhet osv. men jag har inte haft henne i min ägo överdrivet länge och tycker som sagt att det känns tråkigt att slita henne i munnen, då ser jag faktiskt att hon har ett lite skarpare bett för att kunna rida mjukare och inte bara ånga på.
Hoppas någon förstår och kan komma med något bra förslag!
Så frågan är alltså vad som är snäppet skarpare? Jag vet att det handlar om lyhördhet osv. men jag har inte haft henne i min ägo överdrivet länge och tycker som sagt att det känns tråkigt att slita henne i munnen, då ser jag faktiskt att hon har ett lite skarpare bett för att kunna rida mjukare och inte bara ånga på.
Hoppas någon förstår och kan komma med något bra förslag!